Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Fòrum Gastronòmic arriba als 15 anys posant un peu a Mèxic

L’empresa, amb seu a Manlleu, superarà aquest 2014 el milió d’euros de facturació.

  • El 9 Nou
  • 30/09/2014 | 16:31
  • 0

La primera empresa d’esdeveniments i consultoria sobre gastronomia que hi va haver a Catalunya va ser creada per Pep Palau i Jaume von Arend. Tots dos ja portaven anys treballant per donar visibilitat a la gastronomia i als productes alimentaris de proximitat. Aquesta, la de treballar amb empreses petites i properes, ha estat la base de la seva filosofia en tots aquests anys “i és la xarxa al territori amb què marquem la diferència”, explica Palau.

En aquests anys, el seu creixement ha estat lent i sostingut i fins i tot en arribar la crisi va haver d’aplicar com moltes empreses mesures per dimensionar-se. La facturació mitjana dels darrers cinc anys s’ha mogut al voltant de 950.000 euros, inclòs el 2013, però per al 2014 compten a superar el milió d’euros. “Amb un fòrum anual la facturació se’ns equilibra i no hi ha tanta diferència entre un any i l’altre”, explica Palau.

Ara bé, la novetat i projecte de futur que podria veure la llum l’any que ve és la internacionalització de l’empresa. Mèxic és el seu destí. L’empresa s’ha associat amb Leade Image, una empresa mexicana, per tal d’introduir-se al país. De fet, van ser persones de Mèxic que es van interessar per tirar endavant un event amb la gastronomia com a eix. Ara, cuiners mexicans participaran al Fòrum Gastronòmic de Barcelona i també hi seran presents empreses i institucions. “Aquest és un pas més del nostre creixement”, diu Palau. Des d’allà, i més enllà de les possibilitats del mateix país, hi pot haver “irradiació cap als països de l’arc del Pacífic com ara Colòmbia, Xile o Perú”. Ells, diu Palau, ja treballen en molts aspectes de forma conjunta i “ens obre noves possibilitats”.

No és l’única nova via de negoci de l’empresa. Amb la crisi van baixar els encàrrecs de certs tipus de fires promogudes per les administracions “com per exemple la del peix de Cambrils”, però l’empresa va obrir un nou camí en “el sector del vi amb molta necessitat d’exportar”, diu. En aquest sentit, s’ha organitzat al Priorat una jornada amb participació d’agents estrangers no comunitaris “de països com la Xina interessats en aquest vi”, per exemple.

L’empresa, tot i la seva mida, forma part també del Clúster Food Service, on hi ha en aquest moment empreses que entre totes facturen més de 6.000 milions d’euros. Estar al clúster els permet tenir contacte amb les empreses mitjanes i grans. L’empresa compta amb 11 treballadors, però en funció dels esdeveniments la plantilla s’augmenta amb externs. En un fòrum hi treballen un centenar de persones.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.