El torellonenc Miquel Rifà és un dels impulsors de Kippo, una nova marca de fundes isotèrmiques per poder mantenir les begudes fredes. La nova societat, creada conjuntament amb Joan Arús i Vicki
Maree, vol introduir aquest producte molt popular en països com Austràlia o el Brasil a tot Europa.
Els impulsors de la nova empresa, que té seu a Torelló, han optat per “innovar” en material i disseny. Les fundes es fabriquen a la Xina amb un tipus de neoprè “similar” al que es fa servir per al submarinisme i s’han creat alguns models adaptats a la cultura europea com els destinats a ampolles de vi i cava, begudes amb molta implantació al vell continent.
La conservació de la temperatura del líquid depèn de condicionants com la temperatura d’aquest o la temperatura exterior. Els càlculs que han fet des de la companyia, però, és que es conservi “entre tres i sis hores”.
Des del mes d’agost, quan van disposar de producte acabat, n’han venut prop de 8.000 unitats. Actualment les fundes isotèrmiques per
a begudes es distribueixen a través de la cadena COFAC, de botigues del centre de Barcelona i des del web de la companyia.
L’objectiu passa per anar “creant i consolidant” una xarxa comercial per distribuir el producte, ja que l’objectiu és introduir la línia de fundes gourmet als Estats Units i Austràlia, on “existeixen” fundes però només per a llaunes o ampolles de plàstic.
Una altra de les línies de negoci de la companyia és la de fer aquest producte “adaptat” a determinades marques de begudes. Són productes “a mida” que s’estan negociant de cara al proper estiu.
Rifà, Arús i Maree són conscients que el llançament d’aquest producte en un període de bonança econòmica hauria pogut “duplicar o multiplicar” les vendes. Rifà reconeix que en l’actual conjuntura el mercat s’ha fet “complicat” i les comercials que abans s’atrevien “amb qualsevol cosa” ara seleccionen “molt més”, tenint en compte que s’ha reduït la capacitat adquisitiva del client mitjà.
{{ comment.text }}