La reunió era la resposta a una visita prèvia que l’alcalde, Santi Vivet, i el regidor de Comerç, Jordi Casals, li van fer dies enrere a Barcelona. L’objectiu de les converses és arribar, al llarg de 2013, a la firma d’un conveni en què Diputació, Ajuntament i comerciants comparteixin un mateix projecte de dinamització comercial. “És el que ja estem fent amb altres municipis i entenem que és la línia a seguir”, va dir Subirana. Tot i això, tant ell com Jordi Casals van aclarir que hi ha una línia de treball específica amb les associacions de paradistes dels mercats municipals, com seria el cas de Torelló.
A banda de l’alcalde i el regidor de Comerç, a la reunió hi van assistir, en representació de les associacions de botiguers, la presidenta de l’Agrupació de Comerciants de Torelló (ACT), Dolors Darnés, i la tècnica de gestió del Mercat Municipal de Torelló, Núria Serrallonga. No hi va assistir cap representant, però, de l’Associació JET 2.0, que actualment està en tràmits de legalització com a nova entitat i que els últims mesos ha organitzat algunes campanyes en paral·lel o al marge de l’ATC. L’última, per exemple, el sorteig d’una gran panera de Nadal valorada en més de 2.000 euros, en una iniciativa a la qual s’han adherit 32 comerços. Aquesta entitat es caracteritza per no cobrar quotes entre els seus membres i a coordinar, simplement, campanyes conjuntes a les quals les botigues poden sumar-se o no.
{{ comment.text }}