EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

La Farga Group s’ha convertit en líder mundial de material per a catenàries de tren

Després de quatre anys d’investigació, La Farga Group s’ha convertit en el principal proveïdor d’Alstom i en empresa líder en la producció de cable electrificat per al sistema ferroviari.

El 9 Nou
24/11/2009

És l’única empresa de l’Estat amb certificació per produir per a línies d’alta velocitat i està present a tot el món. Tot i que la producció d’aquest cable en volum és petita en comparació amb el fil de coure tradicional, els permet superar amb nota la crisi.

Molt abans que arribés la crisi, fa uns quatre anys, a La Farga Lacambra van veure clar que calia diversificar el producte. L’empresa centenària, productora de cable de coure, va començar a investigar en material de conducció elèctrica per a ferrocarrils. Era com reprendre, tal com explica el director general de l’empresa, Miquel Garcia, “els temps en què a La Farga es feien les llars de coure de les màquines de vapor dels trens”.

Però els temps han canviat, i el que ara fa l’empresa ha suposat una inversió de més de tres milions d’euros en nova maquinària i un departament de recerca i innovació en productes ferroviaris on treballen quatre persones en col·laboració amb la Universitat de Barcelona i la Politècnica de Madrid.

La seva manera de treballar ha fet que sigui el proveïdor número u d’Alstom, la gran enginyeria industrial d’electrificació, però també treballa per a altres. “No es tracta de produir grans volums de cable. Treballem sobre projectes concrets i fem, per tant, productes a mida”.

Es tracta, de fet, de servir les catenàries de trens o tramvies arreu del món. “Tot el que passa per sobre del tren és el que nosaltres fem”, afegeix Garcia, que explica com al costat de la tradicional línia de producció del cable de coure s’ha posat una línia específica per fer aquest cable, més gruixut.

És amb Alstom, però també amb Siemens i altres enginyeries, que els productes de La Farga seran a grans projectes a tot el món. Faran el tren Marmaray que unirà Turquia i Grècia per sota l’aigua, la línia 9 del metro de la ciutat de Mèxic, les línies d’alta velocitat de l’Estat espanyol, línies de metro a París o Sant Domingo, línies de tramvia a Bergen, Noruega i projectes a Oran, Algèria i també a la Xina.

I és que aquest país asiàtic ha fet una aposta pel tren. “Ara importen models, però crec que en 10 anys ja exportaran ells el seu model”, diu Garcia, que afegeix que la investigació amb nous productes els ha servit per trobar productes com l’Evelec, una innovació amb electrificació que ha permès a Adif millorar la catenària dels trens que entren a l’estació de Sants. “Com que han de frenar i esperar-se es trobaven que la catenària es trencava cada any quan hauria de durar 15 anys. Amb el nou producte, ho hem millorat”, conclou Garcia. I és que, com diu, amb la crisi cal la diversificació.

LA PREGUNTA

Qui és favorit a les eleccions presidencials dels EUA?

En aquesta enquesta han votat 561 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't