Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

La Vall del Ges té 57 empreses de cosmètica, el 15% del total

El Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura va presentar el passat 14 de juny i davant els […]

  • El 9 Nou
  • 26/06/2016 | 17:36
  • 0

El Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura va presentar el passat 14 de juny i davant els representants d’una vintena d’empreses les conclusions de l’estudi de la cadena de valor del sector de la cosmètica i perfumeria a la Vall del Ges, en concret als municipis de Torelló, Sant Vicenç i Sant Pere de Torelló. L’estudi va posar sobre la taula la importància del sector en xifres de l’any 2013. Hi ha 57 empreses en aquest sector, que representen el 15% del total de les empreses de la vall. Ocupen 1.207 persones, un 24% dels treballadors de la vall, i facturen 174 milions d’euros, un 31% del total de la facturació de les empreses en aquesta zona. Els darrers dos anys, les facturacions han augmentat un cop superats els anys de la crisi gràcies en bona part a la seva internacionalització. De fet, la percepció d’elles mateixes és que són molt competitives, un 93% es consideren competitives i un 94% creuen que el mercat no està saturat.
Amb tot això, l’estudi destaca que és un sector en expansió i fortament globalitzat, amb una creixent integració dels “processos de desenvolupament i producció” i on es poden treballar “propostes d’innovació i desenvolupament en producte i estudiar com treballar en nous sectors”, però on encara la formació reglada no hi encaixa (vegeu requadre). L’estudi ha tingut en compte les diferents baules de la cadena de valor: els fabricants de taps de metall, fusta i plàstica per a perfumeria i cosmètica, els fabricants de components i peces, les empreses que fan els acabats de selecció i muntatge, els fabricants de subministraments de suport a la producció (motlles, matrius, components de maquinària, servei d’instal·lacions i manteniment) i els serveis auxiliars (aprovisionament, distribució enginyeries i recicladores).
L’objectiu de l’estudi era presentar els resultats de l’anàlisi i detectar interès per part de les empreses per abordar qüestions concretes “i això ha estat així”. Per tant, ara es programaran noves sessions de treball per millorar les mancances detectades en aquest cosmetic valley on sobresurten empreses com Tesem, Axilone, Technotraf, Covit o Pujolassos.

Comentaris

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.