Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’empresa de transports Via Catalana arriba als 20 anys amb impuls per créixer

Gestiona 25 vehicles, té 12 treballadors i espera augmentar fins a un 15% la facturació el 2015.

  • El 9 Nou
  • 29/04/2015 | 19:56

Josep M. Montferrer i el seu pare van arribar a Osona des de Barcelona i van fundar l’empresa de transports Via Catalana. Compta amb 25 vehicles per fer les rutes, dels quals 9 són de propietat i la resta subcontractats. El seu és un transport de mercaderies molt concentrat, amb càrregues completes i de viatge constant entre Catalunya i Europa. “A Espanya hi anem poc”, diu Montferrer, que assegura que “ha estat la via Europa, especialment països com França i Alemanya, la que ha ajudat a superar la crisi. Els anys 2008 i 2009 van ser molt durs”, afegeix. Des del 2013, però, les coses estan canviant i mira amb optimisme el 2015 després de millorar la facturació l’any passat. “Confiem a augmentar en més d’un 15% la facturació aquest any”. El 2013 l’empresa havia facturat 2,4 milions d’euros (un 3% més que el 2012) i el 2014 ja van ser cap a tres milions d’euros.

Aquesta empenta suposa també que darrerament s’hagin comprat dos camions nous, “l’últim que vam comprar nou era del 2005”, diu, i ja tocava. Cada camió té una durada d’entre quatre i cinc anys, ja que arriben entre els 12.000 i 14.000 quilòmetres, mentre que els remolcs poden durar fins a deu anys. La logística comporta que cada camió que marxa d’Osona carregat cap a un punt d’Europa torna amb una altra càrrega “perquè no es pot baixar buit”. Es tracta de 25 tones de productes que no necessitin refrigeració. Via Catalana treballa per a empreses del sector alimentari, com Llet Pascual, o d’altres sectors com Mimcord, Skis Rossignol (al Bages), Ripleg, de Ripoll, Rocada o el Grup Alvic, entre altres.

A la nau que Via Catalana té al polígon Malloles hi aterren a final de setmana tots els camions i s’hi fa el manteniment, “però no la mecànica important”. En aquests 20 anys, han vist els canvis en les prestacions dels camions. “Actualment, no fan soroll, no hi ha fum, fins i tot sistemes d’absorció de fums automàtics”, diu, i ho atribueix a les normatives europeus que han ajudat a millorar-ho i que “en el cas de països europeus és necessari complir”. Alhora, tots els camions estan controlats a través del GPS, fet que ajuda a millorar l’organització “igual que les noves tecnologies”, diu. Montferrer afegeix que hi ha competència però que el que es valora és “el bon servei i arribar a temps”. L’empresa compta amb una dotzena de treballadors.

“Al principi molta gent ens trucava per apuntar-se a la Via Catalana”, diu Montferrer. Aleshores, el 2013, l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) va promoure el que va anomenar la Via Catalana cap a la Independència, més coneguda com a Via Catalana. Era la cadena humana de 400 quilòmetres a Catalunya que tenia com a objectiu reclamar la independència per Catalunya. Però, buscant al Google, sortia l’empresa de transports Via Catalana. “Ara està passant al revés, que has d’especificar que busques una empresa de transports perquè surti la nostra adreça”, diu Montferrer.
Aquest nom ha estat motiu també de comentaris d’ençà de les reivindicacions de Catalunya a diferents punts d’Europa. Abans que els hi fessin servir els noms, a Espanya, “també ens feien comentaris”, afegeix.

“Al principi molta gent ens trucava per apuntar-se a la Via Catalana”, diu Montferrer. Aleshores, el 2013, l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) va promoure el que va anomenar la Via Catalana cap a la Independència, més coneguda com a Via Catalana. Era la cadena humana de 400 quilòmetres a Catalunya que tenia com a objectiu reclamar la independència per Catalunya. Però, buscant al Google, sortia l’empresa de transports Via Catalana. “Ara està passant al revés, que has d’especificar que busques una empresa de transports perquè surti la nostra adreça”, diu Montferrer.

Aquest nom ha estat motiu també de comentaris d’ençà de les reivindicacions de Catalunya a diferents punts d’Europa. Abans que els hi fessin servir els noms, a Espanya, “també ens feien comentaris”, afegeix.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.