Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’empresa que fa Fisiocrem creix i es trasllada a Sant Julià de Vilatorta

Casa Pronat, SL factura 1,5 milions d’euros i va ser creada fa nou anys a Osona.

  • El 9 Nou
  • 28/12/2012 | 19:35

Casa Pronat, SL, l’empresa que fa la crema per a dolor muscular Fisiocrem, s’ha traslladat a una nau d’uns 400 metres quadrats al polígon industrial La Quintana, de Sant Julià de Vilatorta. L’empresa va néixer fa nou anys al Molí de la Calvaria, a Calldetenes, i com que estava envoltada de natura ha buscat un lloc semblant, segons explica Fanny Swierczek, responsable de l’empresa i cap de màrqueting. L’interior de la nau, seguint amb aquesta filosofia, s’ha adequat amb la presència de molta fusta per fer l’espai més càlid. En aquesta nau és on hi ha la direcció, el departament comercial i el magatzem on s’empaqueta i s’envia el producte. La matèria primera i la fabricació provenen d’altres llocs.

El fundador de l’empresa, Paul Jeffrey, és un neozelandès que fa nou anys va aterrar a Catalunya, en principi, per desenvolupar la seva afició als cavalls. Va decidir crear una empresa i ho va fer partint de la que ja havia tingut a Nova Zelanda. Segons explica Swierczek, Jeffrey va crear una fórmula d’un producte antiinflamatori fa 25 anys i va ser un èxit a Nova Zelanda. Es venia en pot i no en crema, però “com que funcionava l’hi va comprar una altra empresa”. Per això quan va arribar a Catalunya va decidir tornar-s’hi a posar millorant la fórmula “i fer-ne crema per posar-la en tub”. L’èxit del producte es deu a “un equilibri trobat a través dels anys molt difícil de copiar”. La crema serveix per desinflamar i per calmar el dolor, ja sigui muscular com també provocat per cops, segons Swierczek.

Quan va engegar, l’empresa va dedicar esforços a vendre directament als fisioterapeutes “perquè són els que la utilitzen més” i d’aquí ve el nom del producte. En ser un producte natural que va bé tant per a esportistes com per a nens i tota mena de públic es ven també a farmàcies i parafarmàcies, i aquest és el sector que més creix ara mentre que amb la crisi el de les vendes als fisioterapeutes “ha baixat”. Swierczek entén que “ara amb la crisi la gent va menys al fisioterapeuta però es pot permetre tenir la crema a casa” i afegeix que veu que “el model de societat ha de canviar i passa, que ja es nota, per cuidar-se més i fer més pinya”.

L’empresa està creixent des de fa dos anys ampliant vendes més enllà d’Espanya i Portugal, que és on ven habitualment. “El 2013 serà un any clau per a les vendes a Anglaterra, on ja hem començat a exportar”, explica Swierczek, que té França i Alemanya com a nous mercats previstos. Actualment, l’empresa factura 1,5 milions i a la seva seu de Sant Julià hi ha vuit treballadors. La seva responsable creu en la màxima que en moments de crisi és “quan surten les idees” i explica que “estem contents de com funciona l’empresa”. Tot un reconeixement a l’optimisme.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.