Les botigues Plana de Vic, de la cooperativa del mateix nom, han crescut en vendes l’any 2012 un 4% respecte a l’any anterior. L’empresa té en aquests moments quatre botigues: una a Vic, dues a Barcelona i una a l’Ametlla del Vallès, en concret al Centre Comercial Sant Jordi. Per productes el que destaca és el creixement en un 12% dels productes carnis.
Pel director general de la Cooperativa Plana de Vic, les vendes en porc i vedella destaquen “perquè és una carn diferent. En el cas del porc és de la raça Duroc i la manera de criar les vedelles i alimentar-les també marca la diferència i això el consumidor ho percep”. Els productes carnis s’elaboren a la sala de desfer pròpia, Carnovic, que l’empresa té des de l’any 2010.
El creixement de vendes més important s’ha fet a les dues botigues de Barcelona, una de les quals es va obrir a finals del 2011 a Travessera de Gràcia. Erra creu que “el fet de conèixer l’origen de la granja d’on ve la carn” és una de les coses que ajuda a triar per part del consumidor.
La Cooperativa Plana de Vic va néixer l’any 1966 com un suport per als ramaders i agricultors de la comarca. L’empresa fa tot el procés d’alimentació, des de la fabricació de pinsos per al bestiar fins als serveis veterinaris, la transformació dels animals a través d’una sala de desfer pròpia i la venda al consumidor final mitjançant aquesta xarxa d’establiments
{{ comment.text }}