Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Les cases de colònies d’Osona i el Ripollès s’espavilen per no dependre només de les escoles

“Les èpoques de crisi són moments de grans solucions”. Amb aquest optimisme explica Miquel Puigbó, de la casa de colònies Mas Can Pic, de Taradell, la manera com el seu negoci està enfocant el futur.

  • El 9 Nou
  • 10/09/2010 | 8:10
  • 0

Aquest és un dels molts exemples de cases de colònies a Osona i el Ripollès (la Secretaria de Joventut de la Generalitat en té registrades 33 entre les dues comarques) que, tot i treballar en un ambient marcat per la crisi com la majoria del sector de l’hostaleria, han pogut navegar sense gaire problemes per les aigües agitades de l’economia actual.

Dos factors són els que han contribuït a fer que les cases de colònies tinguin una estabilitat més gran que la resta d’establiments.

En primer lloc, que tenen un públic molt fidel durant tot l’any, com són les escoles, que representen entre el 50 i 80% de la facturació del sector, segons les diferents associacions professionals consultades; en segon lloc, que en moments de crisi “som l’opció barata perquè les famílies puguin fer vacances”, explica Josep M. Garcia, president de l’Associació de Cases de Colònies i Albergs de Catalunya (ACCAC) i propietari del Molí de la Riera, de Sant Pere de Torelló.

Opció barata per a les famílies, però també per organitzar altres esdeveniments que abans de l’època de vaques magres es feien als hotels, com per exemple trobades de treball o jornades d’incentius.

Puigbó puntualitza que “empreses i professionals que fins ara anaven a un hotel ara ens vénen a nosaltres”. I és que els nous clients de Can Pic no deixen de sorprendre: “Hem tingut una trobada de treball de mags professionals i dues rondes d’una jornada d’incentius organitzades pel Banc Nacional de París, en què els hem hagut d’organitzar tot tipus d’activitats”.

Pere Mulero, gerent d’Eix Estels (Centelles) i president de la secció de colònies de l’Associació Catalana d’Empreses del Lleure, l’Educació i la Cultura (ACELLEC) –patronal de les grans empreses del sector– corrobora que cada vegada “hi ha més gent que veu les cases de colònies com un recurs d’oci per a tota la família; una oferta turística interessant”.

Carme Crosas, de la Devesa (Rupit i Pruït) ho complementa: “Com que les cases de colònies estan més bé de preu que els hotels, alguna gent s’ha passat a nosaltres”. Aquesta casa ja té gairebé ple tot el 2011.

Un altre dels públics que ha donat vida a les cases a l’estiu són els clubs esportius. Ignasi Schilt, de Mas Puigfrancó (Camprodon) comenta que les estades esportives són importants per al seu negoci i que cal estar atent a nous clients. “Al client l’hem d’anar a pescar, la crisi ens ha fet adaptar-nos a nous clients”, conclou. Al Mas Puigfrancó l’ocupació ha estat la mateixa que l’any 2009.

Algunes empreses van començar el procés de diversificació de clients força abans de l’època de vaques magres. Des d’Eix Estels expliquen que “el client estranger cada vegada és més important”.

Fa cinc anys aquesta empresa va penetrar en el mercat francès i “el creixement d’aquest segment a la facturació ha estat exponencial”, diuen els responsables de l’empresa centellenca.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.