Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’osonenc Pau Moreno, director tècnic d’una xarxa social sobre moda

Trendtation és una xarxa social amb més de 100.000 usuaris registrats arreu del món. La majoria són dones entre 16 i 26 anys i mostren “la roba que porta la gent”, no la de passarel·la.

  • El 9 Nou
  • 29/08/2012 | 20:47
  • 0

Pau Moreno, de Sant Hipòlit de Voltregà, és el director tècnic de Trendtation, una xarxa social sobre el món de la moda que té més de 100.000 usuaris registrats a tot el món. Aquest osonenc va entrar a formar part de Trendtation després que el seu “amic, company d’estudis i de pis”, Marc Roure, assumís la direcció d’un projecte que ell mateix havia ideat.

Trendtation forma part del Grupo Intercom, un dels grups amb més presència a internet i propietari, entre d’altres, de portals tan coneguts com Infojobs o Softonic.

El mateix Moreno defineix, en paraules planes, Trendtation com un “Facebook de la moda”. En aquesta xarxa social, els usuaris hi pengen fotos pensades per mostrar el seu vestuari i etiqueten les peces de roba “igual com es fa amb aquelles persones que apareixen en les fotografies que pengen al Facebook”.

El perfil de la xarxa fa que més del 90% dels 100.000 usuaris registrats siguin dones d’entre 16 i 26 anys que tenen un pressupost “ajustat” i que opten per roba “low cost”.

El portal permet, entre altres coses, veure com queden posats determinats models “a gent del carrer” o saber la marca o model d’una peça de roba que s’ha pogut veure posada. “És una xarxa de la roba que porta la gent. No d’aquella roba de passarel·la que difícilment mai es veu posada” explica el voltreganès.

Pau Moreno diu que l’aprenentatge que està obtenint amb aquest projecte és molt més gran “que en qualsevol estudi” perquè té la responsabilitat que tot funcioni correctament “per 100.000 usuaris”.

I on és el negoci de Trendtation? A través d’un acord amb La Redoute, una de les botigues de moda i decoració en línia més amplies del món. Trendtation ofereix als usuaris de la seva xarxa la possibilitat de comprar aquelles peces de roba. A través d’aquest ‘partnership’, la xarxa pot aconseguir ingressos.

El món de les xarxes socials, però, ara per ara és molt volàtil, amb constants canvis. Moreno admet que en les xarxes (i especialment les especialitzades) són encara una incògnita. “Prospeccions a llarg termini val més no fer-les. Tot està canviant”, explica ell mateix, conscient que passaran anys abans no “s’estabilitzi” el panorama.

Competir al mercat global

Les xarxes socials i les vendes per internet són una activitat en auge. Els usuaris no tenen manies a l’hora de comprar roba per internet, on el fet que es conegui “més el tallat” i es faciliti la devolució fa que es “perdi la por”. El sector, però és, molt competitiu. Hi ha diverses xarxes socials de moda, especialment potents als Estats Units i Àsia. Trendtation té versions en castellà i anglès. En el futur no descarten obrir-se a nous països.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.