EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Quadpack Group es queda amb Krampak de Torelló

Durant aquest any l’empresa de serigrafia es traslladarà al costat de Technotraf. Es mou en el sector de la cosmètica des de l’any 1989 i ofereix serveis de serigrafia, tampografia, impressió tèrmica i digital i el gravat làser.

El 9 Nou
21/02/2014

L’empresa de packaging de cosmètics i perfumeria Quadpack ha comprat l’empresa de serigrafia de Torelló Krampak, fundada per David Tanyà.

L’acord suposa que el grup Quadpack entra com a accionista a Krampak en un 70% i durant els propers mesos es faran les inversions necessàries per fer de Krampak una empresa puntera en el seu sector, segons han explicat des de les dues companyies.

La inversió es farà en dos sentits durant aquest any 2014. D’una banda, hi haurà un canvi de local i Krampak es traslladarà al costat de Technotraf, a Sant Vicenç de Torelló.

De l’altra, com ha explicat David Tanyà, es farà una inversió important en la millora de la maquinària que “serà capdavantera i amb una impressió més ràpida”. Mentrestant, Krampak no deixarà de treballar.

L’empresa, que factura mig milió d’euros, té entre 10 i 20 treballadors en funció de les feines que té. Tanyà explica que l’acord és “molt positiu” perquè suposarà més feina, l’obertura a nous clients i al mateix grup Quadpack.

Precisament, l’empresa havia encetat fa uns mesos un procés d’internacionalització que ara “tindrem resolt, tot el que hem après fins ara ens ajudarà”, ja que Quadpack és ja una empresa internacionalitzada.

Quadpack és un proveïdor de solucions d’embalatge per a marques de bellesa que té oficines al Regne Unit, França, Alemanya, Itàlia, Austràlia i Extrem Orient.

“La producció a Àsia seguirà sent important”, segons explica Tim Eaves, responsable de l’empresa, que afegeix que “les nostres operacions a Espanya i Catalunya ens serveixen per superar algunes mancances logístiques però els volem donar més pes específic perquè ens aporten valor afegit”.

Amb la incorporació de Krampak, Technotraf Wood Packaging –que és l’empresa que van transformar Quadpack i Alba & Andrea– podrà oferir una gran varietat de serveis de fabricació i acabats des d’Europa “des de components de fusta personalitzats fins a serveis de serigrafia o pintats amb polvorització”.

I és que Krampak, que es mou en el sector de la cosmètica des de l’any 1989, ofereix serveis de serigrafia, tampografia, impressió tèrmica i digital i el gravat làser.

Quadpack i Alba & Andrea, empresa de la família Carandell, tenen la intenció de crear una xarxa industrial orientada a aconseguir una diferenciació en el sector del packaging de la cosmètica i la perfumeria i no descarten fer més inversions o adquisicions en negocis d’Osona lligats a aquest sector.

Technotraf, que estava en concurs de creditors, va ser la primera adquisició, en concret la part productiva. La segona ha estat Krampak.

Un ‘cosmetic-valley’ que es podria incloure al clúster bellesa
A la Vall del Ges s’ha articulat, en paraules de Tim Eaves, un cosmetic-valley a l’estil del Silicon Valley perquè hi ha un gruix important d’empreses que es dediquen al sector de la perfumeria. No fent perfums, sinó embalatge per a perfums de tot tipus.

No és un clúster perquè un clúster voldria dir la participació d’entre 50 i 120 empreses d’un mateix sector. Ara bé, com explica Antoni Martí, responsable de clústers de la Generalitat, aquest és un sector que podria incorporar-se en el recentment impulsat clúster de la bellesa, que inclou empreses que fan productes de bellesa.

LA PREGUNTA

Qui és favorit a les eleccions presidencials dels EUA?

En aquesta enquesta han votat 509 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't