Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Un estudi analitza el comerç de Calldetenes per afrontar la variant

El municipi aprova en l’atenció al client amb nota però suspèn en l’ús de noves tecnologies

  • El 9 Nou
  • 18/07/2016 | 16:42
  • 0

Els comerciants de Calldetenes veuen un futur incert davant la construcció de la nova variant que, en principi, estarà acabada al setembre. L’Estudi sobre present i futur del teixit comercial de Calldetenes, elaborat per Jordi Genebriera, de la consultoria Dinamium, amb el suport de la Diputació de Barcelona, es va presentar aquest dimarts a l’Ajuntament del municipi. Té per objectiu dinamitzar el comerç i trobar sortides que s’adiguin a la nova realitat urbanística.

“Hem visitat Santa Margarida i els Monjos perquè tenien una situació similar a la nostra i han aconseguit moltes millores en comerç”, assegurava l’alcalde de Calldetenes, Marc Verdaguer. A part de visitar el municipi de l’Alt Penedès, s’han realitzat enquestes a peu de carrer a compradors i comerciants per analitzar el teixit comercial i aprofitar els motors i les sinergies que ofereix.

Les conclusions destaquen la qualitat del producte i l’atenció al client com els punts forts del comerç del municipi, mentre que el poc ús de les noves tecnologies i la falta d’un producte local com a tret definitori es consideren les debilitats més agosarades. Jordi Genebriera, responsable de l’estudi, va posar molt èmfasi en la importància de “crear una marca gastronòmica” i fer el salt a les xarxes socials, ja que “menys d’un 50% dels comerços hi són presents”.

La fotografia comercial del municipi compta amb 31 comerços oberts i 29 de serveis. “La concentració de la majoria d’establiments en tres carrers permet una dinamització més eficaç”, va ressaltar Genebriera.

Per fer front a l’amenaça externa que suposa la variant, juntament amb la construcció del nou supermercat, l’estudi recomana al comerç local seguir unes línies estratègiques basades en la formació dels comerciants, la creació d’una taula de comerç com a punt de reflexió grupal i un estudi de mobilitat que s’adapti al canvi d’hàbits dels usuaris fruit dels nous punts d’entrada al municipi. De fet, les enquestes realitzades es mostren molt optimistes: un 96% està disposat a seguir comprant a Calldetenes després de la variant, mentre que un 4% no ho sap o no contesta.

“Teniu matèria primera suficient per tirar endavant, però depèn de vosaltres guanyar la batalla contra aquest petit canvi”, afegia Genebriera. En l’estudi també es recollien suggeriments per als negocis com “el receptari del comerç” o “el premi al millor aparador”. Isaac Albert, diputat delegat de Comerç, va dir que la Diputació dóna, a més de suport econòmic, assessorament tècnic i d’acompanyament al llarg de tot el procés.

Comentaris

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.