Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Vic demanarà als botiguers que paguin el pàrquing dels seus clients per fidelitzar la compra als comerços del centre

És una de les primeres accions derivades d’un estudi conjunt entre Ajuntament, CentreVic i Generalitat. Segons l’estudi, cada dia visiten el centre de Vic 80.000 persones, i el dissabte s’incrementa fins a 125.000.

  • El 9 Nou
  • 20/05/2010 | 11:00

El centre de Vic constitueix un important reclam comercial no només pels habitants de la ciutat, sinó també pels osonencs. Però molts dels visitants situen entre els seus punts dèbils la manca d’aparcament. Una cara i una creu que apareixen entre les conclusions dels dos primers estudis que s’han fet en virtut del conveni entre l’Ajuntament, l’associació Centre Vic i la Generalitat, en el marc d’un programa del govern català que busca potenciar els eixos comercials.

Els dos estudis que es presentaven dilluns davant els botiguers de Centre Vic han analitzat l’oferta i la demanda comercial en un àmbit concret, el que formen la plaça Major, el Passeig, els carrers Manlleu, Pare Coll i una part del de Gurb, i la zona dels carrers Verdaguer, Morgades i Pla de Balenyà. En aquest espai, durant la setmana hi accedeixen 80.000 persones, i el dissabte, 125.000. La majoria de visitants, un 65%, són de fora de la ciutat, i d’aquests la meitat provenen de municipis que estan a un radi de menys de vint quilòmetres. La dada confirma el centre de Vic com a pol d’atracció comercial de proximitat.

Altres punts forts del comerç a l’eix del centre de Vic són la diversitat de l’oferta, i la qualitat dels productes. La principal queixa dels enquestats en la diagnosi sobre la demanda, que ha entrevistat veïns de la zona i visitants, és l’aparcament. Es percep que n’hi ha poc, quan en realitat el nombre de places és suficient. Per això, com a primera gran línia de treball a partir de l’estudi, es fomentarà que els establiments premïin els compradors amb tiquets de pàrquing gratuït.

Un altre aspecte que des de la regidoria de Comerç es considera prioritari és reduir el nombre de locals buits, que ara arriba al 12%.

L’estudi en què l’institut Cerdà ha analitzat l’oferta s’haurà d’anar actualitzant des de Vic cada any per poder establir els objectius del pla estratègic. Les diagnosis que es donaven a conèixer dilluns són el primer pas dins el programa Centres i Eixos de la Generalitat, que pretén potenciar les zones comercials que en formen part per donar-los un impuls, i per afavorir també que les associacions de comerciants arribin a ser autosuficients econòmicament.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.