Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El 2014 s’elaborarà l’estudi informatiu i el projecte total del desdoblament de la línia de tren entre Moncada i Vic

També l’any vinent, segons l’acord entre el departament de Territori i Sostenibilitat i el ministeri de Foment, s’han de redactar els projectes per fer els tres primers desdoblaments parcials. Se’n plantegen dos entre Montcada i La Garriga, i un a Osona, entre Centelles i Tona.

  • El 9 Nou
  • 25/11/2013 | 12:09
  • 0

La primera estimació del cost d’aquestes actuacions és de seixanta milions d’euros, i han de permetre que el pas dels combois sigui cada quinze minuts, i que n’hi hagi més de semidirectes. L’objectiu és que es puguin licitar dins de l’actual mandat del congrés dels diputats. Santi Vila, conseller de Territori i Sostenibilitat, va ser divendres al programa ‘7 Dies’ d’EL 9 TV i EL 9 FM.

En la diagnosi feta sobre la situació a la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà també destaca la voluntat de convertir Torelló en l’estació de referència pels habitants de la Garrotxa. No es farà construint-ne una de nova a la zona de la Caseta, una idea llançada per l’anterior alcalde torellonenc, Miquel Franch, però sí que es preveu habilitar un aparcament a l’actual estació. També s’està treballant per definir el nou pla de serveis de tota la línia, amb un calendari que ha d’estar concretat el primer trimestre de l’any que ve.

Un altre compromís és el de millorar les estacions. Divendres, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va visitar la de Sant Quirze i Montesquiu. Ho va fer a petició de les alcaldesses. L’edifici constitueix un exemple clar de la deixadesa i el mal estat en què es troben dependències ferroviàries tancades, propietat d’Adif.

El conseller qualifica de comprensible el malestar dels usuaris, que a Torelló i a Manlleu s’han organitzat a través de la plataforma Perquè no ens fotin el tren. Santi Vila afirmava que com a autoritat competent, la Generalitat exigirà que es compleixin els requisits del servei ferroviari establerts per contracte, però també insistia en la bona entesa i la col·laboració entre el departament de Territori i Sostenibilitat i el ministeri de Foment com a formula per solucionar els problemes a la línia de tren.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.