Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

EL 9 NOU s’adhereix a la campanya de prevenció de la violència masclista entre joves i adolescents

EL 9 NOU s’ha adherit a la campanya “Talla amb els mal rotllos. Per evitar la violència masclista. Tu què hi tens a dir?”, de prevenció de la violència masclista entre joves i adolescents. Jordi Molet, director general d’EL 9 NOU, va firmar l’adhesió en un acte amb la consellera Capdevila.

  • El 9 Nou
  • 25/11/2009 | 9:56
  • 0

La consellera d’Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila, acompanyada de la presidenta de l’Institut Català de les Dones (ICD), Marta Selva, i el degà del Col·legi de Periodistes, Josep Carles Rius, ha presentat aquest dimarts una campanya de sensibilització i prevenció adreçada a noies i nois amb el lema “Talla amb els mals rotllos. Per evitar la violència masclista. Tu què hi tens a dir?”

La campanya té la finalitat d’incorporar i fomentar la participació activa de la població juvenil en la creació de missatges que afavoreixin les relacions lliures de violència masclista. Això es farà a través del web http//tuquehitensadir.gencat.cat des d’on els i les joves podran escriure frases alternatives als missatges masclistes que encara es toleren.

L’objectiu és fer arribar a la població jove i adolescent de Catalunya missatges de prevenció que ajudin a evitar les conductes que poden acabar conduïnt a una relació abusiva en les primeres experiències sentimentals. “Talla amb els mals rotllos. Per evitar la violència masclista. Tu què hi tens a dir?” fomenta la reflexió davant les situacions en què apareix la possessió, la gelosia desmesurada i el control; la cultura del pacte i el diàleg davant dels conflictes i la ruptura davant les primeres manifestacions de violència en una relació afectiva.

La campanya consta d’un espot, una falca radiofònica i una gràfica que són una versió actualitzada la campanya de l’any 2005, on apareixen converses entre joves sobre diversos aspectes de les seves relacions de parella.

La consellera d’Acció Social i la presidenta de l’ICD han agraït la col·laboració dels mitjans de comunicació i han destacat la importància que representa el seu compromís en la lluita contra aquesta xacra. La difusió dels anuncis es farà gràcies a la col·laboració desinteressada dels mitjans de comunicació.

A través d’un conveni de col·laboració, les empreses periodístiques ofereixen gratuïtament els espais per a la difusió de la campanya a través de la premsa escrita, internet, la ràdio i la televisió. La campanya es difondrà fins el proper dia 6 de desembre, en el marc de la commemoració del dia 25 de novembre, del Dia Internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't