EdiciĂł Osona i RipollĂšs

Tria la teva ediciĂł predeterminada

EdiciĂł VallĂšs Oriental

El barri de Mont-rodon de Taradell estrena la reivindicada rotonda

Aquest cap de setmana s’ha obert al trĂ nsit la nova rotonda de la carretera BV-5306 que uneix Taradell amb la C-17. Amb l’obertura al trĂ nsit tambĂ© desapareixen les polĂšmiques rases que havien provocat queixes. Les obres han costat 382.000 euros.

  • El 9 Nou
  • 07/09/2010 | 11:00
  • 0

DesprĂ©s de poc mĂ©s de dos mesos, els operaris han enllestit les obres del nou giratori que permetrĂ  millorar l’entrada i la sortida del barri de Mont-rodon, una rotonda molt demanada pels veĂŻns d’aquesta zona, que a mĂ©s tambĂ© milloraran la seguretat perquĂš s’hi construirĂ  un pas de vianants i una vorera que permetrĂ  unir el barri amb el camĂ­ ral que va de Vic a Barcelona, “que Ă©s molt transitat i per aixĂČ ho vam demanar, ja que en el projecte inicial no hi era, i tambĂ© era un tram perillĂłs”, explica LluĂ­s Verdaguer, alcalde de Taradell. TambĂ© s’ha millorat i aixamplat l’accĂ©s a la parada de bus que hi ha just a l’entrada del barri de Mont-rodon.

Amb el nou giratori, l’Ajuntament veu complert el compromĂ­s que havia adquirit amb els veĂŻns de la zona, no nomĂ©s pel perill que hi havia en les entrades i sortides al barri, sinĂł tambĂ© que s’aconseguirĂ  que es disminueixi la velocitat dels vehicles que circulen per la carretera de Mont-rodon: “Era necessari i aixĂČ ho vam acordar en un pacte amb els veĂŻns davant el creixement que pateix el barri”, diu Verdaguer, que afegeix que “els propietaris no van tenir inconvenient a cedir els terrenys per poder-hi realitzar l’ampliaciĂł de la via en l’espai on s’ha fet el giratori”.

Les obres, que van començar a final de juny, estĂ  previst que acabin en els propers dies, perĂČ falten petits detalls i complements per deixar enllestida una construcciĂł que “s’ha fet molt rĂ pidament”, explica l’alcalde, satisfet que s’hagin enllestit amb aquest curt perĂ­ode de temps.

Amb la finalitzaciĂł de la rotonda tambĂ© ha acabat la polĂšmica que han aixecat les bandes transversals que es van fer per evitar la velocitat dels vehicles mentre el tram estava en obres i de les quals molts conductors, i fins i tot el secretari de Taradell a tĂ­tol particular, se’n van queixar al·legant que eren mĂ©s fondes del que la llei marca. Verdaguer comenta que “entenc la polĂšmica que van aixecar les bandes transversals, perĂČ crec que eren necessĂ ries per garantir la seguretat mentre duressin les obres”.

Les obres, que han costat 382.000 euros, han estat finançades per la Diputació de Barcelona, que és qui té la titularitat de la carretera tot i que és propietat de la Generalitat.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notĂ­cies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes grĂ cies.