Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El conseller Joaquim Nadal ha inaugurat la C-17 desdoblada fins a Sora

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha inaugurat aquest divendres al matí les obres de desdoblament de la carretera C-17 fins a Sora, on ja han arribat els quatre carrils.

  • El 9 Nou
  • 30/07/2010 | 9:48

La pretensió de la Generalitat passa per obrir-la al trànsit de seguida, per facilitar la mobilitat ja durant aquest cap de setmana, coincidint amb l’operació sortida d’agost. Ara quedarà per acabar l’obra desdoblada fins a Ripoll.

NOTA DE PREMSA DEL DEPARTAMENT DE POLÍTICA TERRITORIAL I OBRES PÚBLIQUES

El conseller Nadal posa en servei un nou tram d’autovia de la C-17 entre les Masies de Voltregà i Sora

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, acompanyat d’alcaldes de la zona, ha visitat el nou tram d’autovia entre el final de la variant de les Masies de Voltregà i Sora, que entra avui en funcionament. La posada en servei d’aquest tram, de prop de 10 quilòmetres, permet assolir més del 70% del desdoblament de la C-17 que la Generalitat té en marxa fins a Ripoll. El desdoblament i millora d’aquesta carretera entre Vic i Ripoll compta amb una inversió de 312 MEUR. Es preveu que tota l’actuació quedi completada l’estiu de l’any vinent.

El 72% de l’autovia Vic-Ripoll en servei

L’obra que ara es completa s’emmarca en l’actuació global que el Govern està desenvolupant per a potenciar i millorar les prestacions de l’Eix Vic-Ripoll, que es recolza sobre la C-17, i, així, afavorir les comunicacions entre Osona i el Ripollès i la connexió amb l’àrea metropolitana de Barcelona. Aquesta actuació inclou el desdoblament de la carretera entre Manlleu i Ripoll i la millora del tram que ja comptava amb quatre carrils, entre Centelles i Manlleu. Els treballs s’executen mitjançant una concessió d’obra pública amb una inversió de 312 MEUR. Amb l’entrada en servei d’aquest tram de prop de 10 quilòmetres, el desdoblament que la Generalitat té en marxa fins a Ripoll assoleix ja el 72%.

El desdoblament de la C-17, que es va iniciar l’octubre de 2006, abasta una longitud de 25,3 quilòmetres. El juny de 2008 va entrar en servei la variant de les Masies de Voltregà, de 8,5 quilòmetres i avui s’obre al trànsit el tram següent, fins a Sora, de 9,7 quilòmetres. Paral·lelament, continuen les obres per desdoblar la carretera fins al terme de Ripoll, tram que té 7,1 quilòmetres de longitud i entrarà en servei l’estiu de 2011.

D’altra banda, cal recordar que l’estiu passat van concloure els treballs de millora del tram de 13,7 quilòmetres que ja tenia quatre carrils entre Centelles i Vic.

10 quilòmetres més d’autovia

El tram que avui entra en servei discorre entre el final de la variant de les Masies de Voltregà i el final de la variant de Montesquiu, al terme de Sora. Aquest tram compta en total amb 3 túnels i 3 viaductes.

El traçat es pot dividir en dues parts.

* Final de la variant de les Masies – inici de la variant de Sant Quirze de Besora i Montesquiu: en aquest tram, de 5,7 quilòmetres, s’ha mantingut la plataforma existent de la C-17 i l’ampliació de carrils s’ha portat a terme per un costat o altre de la carretera, segons la morfologia del terreny.

En aquest tram, cal remarcar el túnel de Sant Quirze de Besora, paral·lel al ja existent, per al pas de la nova calçada. Aquest túnel té una longitud de 270 metres. Per al pas dels nous carrils, també s’han duplicat dos viaductes, un a la Mambla i l’altre a l’Espona, sobre el riu Ter, de 80 i 77 metres de longitud, respectivament. A més, s’han construït dos viaductes paral·lels als nous per a la calçada lateral, de 90 i 84 metres de longitud, respectivament.

El primer enllaç d’aquest tram és el Can Branques. Degut a la proximitat entre els següents enllaços, s’ha construit una calçada lateral que va des del pont de Borgonyà fins a l’enllaç de Bajalou, passant pels enllaços de la Mambla i l’Espona, La calçada lateral és bidireccional, és a dir està formada per 2 carrils, un per cada sentit de circulació. Té una longitud de 2,2 quilòmetres.

* Variant de Sant Quirze de Besora i Montesquiu: Aquest tram, de 4 quilòmetres, correspon al desdoblament de la variant de Sant Quirze i Montesquiu, a partir de la calçada de dos carrils que ja existia. S’han format dos túnels paral·lels als de Ginestet i de les Codines, que tenen 245 i 340 metres de longitud, respectivament.

D’altra banda, també s’ha desdoblat el viaducte de la riera de Cussons, de 170 metres de longitud. I s’han adaptat al desdoblament els tres enllaços: el de Sant Quirze de Besora Sud, el Sant Quirze de Besora que connecta també amb la BP-4654 cap a Sant Agustí de Lluçanès, i l’enllaç final d’aquest tram que és l’enllaç de Montesquiu, que a més enllaça amb la BP-4655, cap a Sora. Al primer s’ha ampliat el pas inferior, al segon s’ha construit una llosa pel pas dels nous carrils, i al tercer s’ha desplaçat la rotonda oest i s’ha construit un nou pas inferior per a la calçada sentit Vic.

Últim tram, en execució

Ara, continuaran les obres en l’últim tram del desdoblament de la C-17 fins al terme de Ripoll, que es preveu que estarà operatiu l’estiu de l’any vinent. Aquest tram, de 7,1 quilòmetres de longitud, discorre per una zona d’orografia complexa. En aquest sentit, pel que fa a l’execució dels treballs, cal remarcar que s’han acabat de perforar el túnel de la Farga de Bebié de 423 metres de longitud, el túnel de Bellavista de 529 metres i el de Ripoll de 890 metres, i s’estan acabant d’excavar el de Montesquiu de 790 metres i el de Terradellas de 653 metres.

Igualment, estan en execució dos viaductes sobre el riu Ter a la Cubia, paral·lels als existents, amb una longitud de 99 i 93 metres respectivament.

D’altra banda, pel que fa a accessos, es preveu la millora de l’enllaç de la Farga de Bebié, que ja s’està executant, així com l’acabament de l’enllaç de Montesquiu/Sora situat a l’inici del tram.

Finalment, cal indicar que el DPTOP té en redacció el projecte constructiu per al condicionament del tram de la C-17 més proper al nucli urbà, en una longitud d’1,8 quilòmetres. Aquest tram discorre entre la carretera de les Llosses i la rotonda d’accés a Ripoll que, ateses les seves característiques més urbanes, s’ha tractat específicament, tot separant-lo del desdoblament ara en execució. L’obra comportarà una inversió estimada en 6 MEUR.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.