Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El conseller Rull anuncia que invertiran 15,2 milions a la C-17 a Osona

L’obra més esperada és el tercer carril o calçada lateral, en funció del tram, entre Granollers i Parets per descongestionar l’autovia

Entre els anys 2018 i 2019 s’arreglaran dos punts negres de la C-17 al Congost: els accessos a Sant Martí de Centelles i el Pinós. Aquest darrer és especialment un punt negre on hi ha hagut més d’un accident mortal. El conseller de Territori, Josep Rull, ho ha anunciat aquest divendres a la tarda als alcaldes de la comarca en una reunió del consell d’alcaldes. Rull, que ha repassat les infraestructures pendents de la comarca, també s’ha compromès a tirar endavant el projecte alternatiu a la pota sud de Vic que consensuïn els alcaldes afectats.

L’accés de la C-17 al Pinós és un dels punts més perillosos de l’autovia. Sortint el revolt, en direcció Barcelona, el tram està mal peraltat i empeny els vehicles cap a aquest accés que, a més, no està ni asfaltat. El desnivell, a més, és molt pronunciat. Els veïns del Montanyà l’utilitzen per pujar a la urbanització després de travessar l’autovia pel pas subterrani. Conjuntament amb el de Sant Martí de Centelles és un dels accessos que el departament de territori vol adequar en els dos propers anys.

Els projectes s’estan redactant. El pressupost estimat del del Pinós s’enfila fins als 5 milions i s’adequaria el 2019. El de Sant Martí de Centelles, on ja s’actuaria l’any que, podria pujar gairebé 3 milions d’euros.
Entre les actuacions urgents a la C-17 que el conseller Rull i Ricard Font han presentat avui als alcaldes d’Osona també la capa asfàltica antilliscant entre Centelles i la Garriga, la protecció dels talussos del Congost, en els quals s’hi invertirà un milió d’euros o els sots del tram de Centelles, pels quals s’hi invertirà un milió i mig més d’euros. Ara bé, l’obra més esperada és el tercer carril o calçada lateral, en funció del tram, entre Granollers i Parets per descongestionar l’autovia. La inversió, que s’executaria durant el 2018, s’enfila fins els 35 milions.

En l’àmbit més local Josep Rull també ha parlat del vial alternatiu que ha de resoldre els problemes de trànsit de Calldetenes, Vic, Santa Eugènia i Taradell derivats del pas de camions que provenen de l’Eix i la C-17 amb destí al polígon de Santa Eugènia. Ha assegurat que el departament es farà seva la proposta que surti del territori. Actualment, tan Vic com Calldetenes han prohibit el pas dels vehicles pesants pels respectius nuclis urbans. Això fa que l’única alternativa per arribar a Santa Eugènia sigui Taradell.

Comentaris

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.