Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El conseller Rull anuncia que invertiran 15,2 milions a la C-17 a Osona

L’obra m√©s esperada √©s el tercer carril o cal√ßada lateral, en funci√≥ del tram, entre Granollers i Parets per descongestionar l’autovia

Entre els anys 2018 i 2019 s’arreglaran dos punts negres de la C-17 al Congost: els accessos a Sant Mart√≠ de Centelles i el Pin√≥s. Aquest darrer √©s especialment un punt negre on hi ha hagut m√©s d’un accident mortal. El conseller de Territori, Josep Rull, ho ha anunciat aquest divendres a la tarda als alcaldes de la comarca en una reuni√≥ del consell d’alcaldes. Rull, que ha repassat les infraestructures pendents de la comarca, tamb√© s’ha comprom√®s a tirar endavant el projecte alternatiu a la pota sud de Vic que consensu√Įn els alcaldes afectats.

L’acc√©s de la C-17 al Pin√≥s √©s un dels punts m√©s perillosos de l’autovia. Sortint el revolt, en direcci√≥ Barcelona, el tram est√† mal peraltat i empeny els vehicles cap a aquest acc√©s que, a m√©s, no est√† ni asfaltat. El desnivell, a m√©s, √©s molt pronunciat. Els ve√Įns del Montany√† l’utilitzen per pujar a la urbanitzaci√≥ despr√©s de travessar l’autovia pel pas subterrani. Conjuntament amb el de Sant Mart√≠ de Centelles √©s un dels accessos que el departament de territori vol adequar en els dos propers anys.

Els projectes s’estan redactant. El pressupost estimat del del Pin√≥s s’enfila fins als 5 milions i s’adequaria el 2019. El de Sant Mart√≠ de Centelles, on ja s’actuaria l’any que, podria pujar gaireb√© 3 milions d’euros.
Entre les actuacions urgents a la C-17 que el conseller Rull i Ricard Font han presentat avui als alcaldes d’Osona tamb√© la capa asf√†ltica antilliscant entre Centelles i la Garriga, la protecci√≥ dels talussos del Congost, en els quals s’hi invertir√† un mili√≥ d’euros o els sots del tram de Centelles, pels quals s’hi invertir√† un mili√≥ i mig m√©s d’euros. Ara b√©, l’obra m√©s esperada √©s el tercer carril o cal√ßada lateral, en funci√≥ del tram, entre Granollers i Parets per descongestionar l’autovia. La inversi√≥, que s’executaria durant el 2018, s’enfila fins els 35 milions.

En l’√†mbit m√©s local Josep Rull tamb√© ha parlat del vial alternatiu que ha de resoldre els problemes de tr√†nsit de Calldetenes, Vic, Santa Eug√®nia i Taradell derivats del pas de camions que provenen de l’Eix i la C-17 amb dest√≠ al pol√≠gon de Santa Eug√®nia. Ha assegurat que el departament es far√† seva la proposta que surti del territori. Actualment, tan Vic com Calldetenes han prohibit el pas dels vehicles pesants pels respectius nuclis urbans. Aix√≤ fa que l’√ļnica alternativa per arribar a Santa Eug√®nia sigui Taradell.

Comentaris

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.