Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El desdoblament complet de la C-17 fins a Ripoll quedarà enllestit a finals del 2011

Les obres del desdoblament complet de la C-17 fins a Ripoll estaran enllestides a finals del 2011. Així ho ha […]

  • El 9 Nou
  • 10/07/2009 | 20:12
  • 0

Les obres del desdoblament complet de la C-17 fins a Ripoll estaran enllestides a finals del 2011. Així ho ha assegurat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, que aquest divendres a la tarda ha visitat els treballs a l’alçada del túnel de Sant Quirze de Besora que s’ha acabat de perforar.

Nadal ha explicat que a la tardor del 2010 està previst que estigui desdoblat fins a l’enllaç amb Sora i que els treballs fins a Ripoll quedaran acabats a finals del 2011. El conseller ha destacat que es podran mantenir els terminis i ha assegurat que l’obra està en ‘plena marxa’ en resposta a les veus que ‘posaven en dubte la continuïtat dels treballs’.

El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha deixat clar, davant dels representants polítics d’Osona i el Ripollès, que les obres estan en ‘plena marxa’. D’aquesta manera ha volgut fer callar les veus que posaven en dubte la continuïtat de l’obra després del ‘parèntesi’ que hi va haver quan es va finalitzar la variant de Les Masies de Voltregà.

Nadal ha recordat que la variant de Les Masies de Voltregà es va poder fer ‘tant de pressa’ perquè estava pressupostada, tenia el projecte acabat i ‘la vam poder anticipar’ respecte el conjunt de la concessió. El conseller ha dit que després hi va haver un ‘parèntesi d’espera perquè per la resta del trajecte calia aprovar el projecte’.

Les obres de desdoblament de la C-17, que es van iniciar l’octubre del 2006, abasten una longitud de 25,3 quilòmetres. D’aquests, està en servei des del juny del 2008 un tram de 8,5 quilòmetres corresponent a la variant de les Masies de Voltregà.

L’obra, que abasta 16,8 quilòmetres, es divideix en tres parts. La primera, el final de la variant de les Masies i l’inici de la variant de Sant Quirze de Besora i Montesquiu. En aquest tram, s’ha completat la perforació del túnel de Sant Quirze. Un cop perforat i executat el sosteniment d’aquest túnel, de 270 metres de longitud, les pròximes tasques a realitzar seran el revestiment, la pavimentació i les instal·lacions. Es preveu que aquest tram pugui entrar en servei la tardor del 2010.

La segona part de l’obra correspon a la variant de Sant Quirze de Besora i Montesquiu. Un tram, de 4 quilòmetres, correspon al desdoblament de la variant de Sant Quirze i Montesquiu a partir de la calçada actual. Pel que fa als elements constructius cal remarcar que es dupliquen els túnels existents, el de Ginestet i de Codines, de 245 i 317 metres de longitud, respectivament.

Del primer se n’ha excavat la meitat per la boca sud mentre que en el segon s’està efectuant l’embocament al costat nord. D’altra banda, es desdoblarà el viaducte de la riera de Cussons, de 170 metres de longitud. En aquesta variant s’adaptaran al desdoblament els enllaços de Sant Quirze de Besora, que connecta amb la BP-4654 (Sant Agustí de Lluçanès), i de Montesquiu, que enllaça amb la BP-4655, cap a Sora. Es preveu que aquest tram pugui ser operatiu a finals del 2010.

La tercera part correspon a la finalització de la variant de Montesquiu – Ripoll. En aquest punt han començat les primeres tasques en l’últim tram del desdoblament, entre el final de la variant de Montesquiu i el municipi de Ripoll, de 7,1 quilòmetres. / MARIA ALBA RIU / ACN

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.