Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El desdoblament de l’Eix va tard i ara diuen que s’hi posaran pel setembre

El desdoblament de l’Eix Transversal va tard. De moment, només hi ha feta una petita obra a la part de […]

  • El 9 Nou
  • 11/08/2009 | 8:00
  • 0

El desdoblament de l’Eix Transversal va tard. De moment, només hi ha feta una petita obra a la part de Manresa, consistent a millorar l’enllaç del sector de Joncadella amb l’Eix, i diuen que s’han fet les desviacions de serveis. “Una operació que pot arribar a ser molt complexa”, asseguren des de Política Territorial i Obres Públiques. Segurament, però, no tant com perquè al cap d’un any del primer termini donat per començar les obres de desdoblament, l’estiu de 2008, no hi hagi encara cap màquina enlloc.

Així ho va certificar divendres passat el diputat Josep Rull, portaveu d’Infraestructures de CiU al Parlament. Va agafar el cotxe i va anar de Cervera –on s’acaba el tram desdoblat de l’A-2 que ve de Lleida– fins a Riudellots de la Selva. “Ni una màquina enlloc, els terminis estan fulminats”, declarava Rull després del seu viatge per la Catalunya interior.

Preguntats per EL 9 NOU, des de Política Territorial i Obres Públiques no informen sobre el ritme de les obres, i d’on s’està treballant actualment, però sí que passen unes declaracions del conseller Joaquim Nadal (PSC) responent a Rull: “CiU ja va fer el ridícul amb els mateixos arguments amb la C-17 i es va quedar amb un pam de nas. I ara es repeteix la mateixa història i passarà el mateix”.

El cas és que els terminis donats des de la Generalitat han anat caducant. Per exemple, en el cas del tram de Vic a Caldes de Malavella, on acabarà ara l’Eix, s’havia parlat inicialment de començar l’estiu de 2008 i acabar a finals de 2011. El 16 de gener, Artur Mas (CiU) es va plantar a Vic per denunciar l’incompliment d’aquest termini. Nadal el responia des de Vic mateix, en una entrevista a EL 9 TV el 6 de febrer: “Les obres del tram de Vic començaran abans del 30 de març”. Superat aquest nou termini, i amb la perspectiva que la retallada pressupostària del govern pogués afectar l’obra, el 21 de juny, el conseller declarava a Ràdio Girona: “Crec que no trontolla cap obra i totes són necessàries. Si alguna cosa trontolla és el calendari d’algun ritme de la seva execució”, i fixaven l’estiu, sense concretar quan, per començar les obres.

La canícula fa dies que ha arribat i ara, a preguntes d’EL 9 NOU, dóna un nou termini, un pèl indefinit sobre què es refereix, això sí: “Com en tota obra pel sistema de peatge a l’ombra, un cop acabats els projectes s’han de fer els corresponents ajustos pressupostaris, però així i tot l’enllaç de Joncadella ja està acabat i la desviació de serveis afectats ja s’ha iniciat. El mes de setembre aquestes obres prendran el seu ritme normal”. Preguntats a Política Territorial sobre si les paraules del conseller es refereixen a entrar màquines a les obres, ells interpreten que sí.

Sigui com sigui, a CiU tenen munició: “El cert és que, a data d’avui, no hi ha cap màquina treballant a l’Eix. A Catalunya cada vegada topen més dues realitats: la virtual, la del power-point de les presentacions grandiloqüents a què ens té acostumats el conseller Nadal, i la Catalunya real, la de les obres aturades”, declarava aquest dijous Josep Rull. / JOSEP COMAJOAN

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.