El primer estudi es va fer l’any passat al Vallès Oriental i aquest any s’ha extès a la comarca d’Osona. Hi han participat les seccions d’institut de Calldetenes i Sant Quirze, l’institut de Taradell, l’Escola Casals-Gràcia i l’Institut Antoni Pous de Manlleu, el Pive i l’escola Vedruna de Tona, l’escola Rocaprevera de Torelló, l’Institut de Vic i el de la Plana, i les escoles Escorial, Pare Coll, Sagrat Cor i Sant Miquel dels Sants de Vic.
Per reduir la taxa de fracàs escolar l’estudi proposa, entre d’altres coses, reduir el nombre d’alumnes per aula però també establir una matèria obligatòria de tècniques d’aprenentatge i estudi, aplicar un pla d’esforç i millora als alumnes que mostren dificultats en l’aprenentatge durant el primer cicle de secundària i fins i tot la implantació d’un curs de preparació per la secundària adreçat als alumnes que ja mostren deficiències durant la primària.
{{ comment.text }}