EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El Grup Barnils reivindica el periodisme “no neutral” en la presentació del seu anuari a Vic

‘Mèdia.cat’ revela 15 temes silenciats pels mitjans, com la connexió d’entitats financeres catalanes amb la venda d’armes. L’anuari, que per primera vegada es ven a les llibreries, s’ha finançat a través del micromecenatge, una prova de l’èxit de la proposta, segons David Bassa, el president del grup.

El 9 Nou
25/06/2012

Els silencis mediàtics de 2011, editat pel Grup de Periodistes Ramon Barnils va ser presentat pel president del grup, David Bassa, i el coordinador del llibre, Roger Palà.

És el segon any que es publica, aquesta vegada amb 15 temes que han trobat poca o nul·la cobertura als mitjans convencionals, que van des de les participacions societàries de Pilar de Borbó, germana del rei d’Espanya, la connexió d’entitats financeres catalanes amb la venda d’armes o la sentència judicial que conclou que no hi ha cap contracte que vinculi Aigües de Barcelona amb aquest ajuntament per a la prestació de serveis.

En l’acte, a la seu del Col·legi d’Arquitectes de Vic, es va constatar el mal moment que viuen les empreses periodístiques i els seus professionals, “però no el periodisme, perquè la gent vol més informació que mai”, va dir Palà.

Tant ell com David Bassa van assenyalar que “no només els interessos econòmics i dels anunciants” poden condicionar la línia editorial, sinó que entre els mitjans es generen consensos i inèrcies sobre quins són els temes que s’han d’abordar a cada moment.

El president del Grup Barnils va assegurar que l’actual escenari de crisi “facilita l’autocensura en la professió” però que, al mateix temps, estan creixent amb èxit eines com el mateix anuari i el portal media.cat, gènesi d’aquest llibre, que analitzen quins temes estan tractant els mitjans “i com ho estan fent”.

El Grup Barnils defensa un periodisme “crític, independent i rigorós”, davant del qual l’objectivitat es confirma com una fal·làcia perquè “no es pot ser neutral”.

L’anuari, que per primera vegada es ven a les llibreries, s’ha finançat a través del micromecenatge.

Vam aconseguir 3.200 euros en només 13 hores”, va destacar Bassa. Una prova, va afegir, de l’èxit de la proposta i de l’interès dels lectors per tenir accés a informació “i a donar-li el valor que té”.

LA PREGUNTA

Qui és favorit a les eleccions presidencials dels EUA?

En aquesta enquesta han votat 522 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't