Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El mensual gratuït “Mà” estrena una segona edició al Camp de Tarragona després de consolidar la d’Osona

La publicació mensual gratuïta “Mà”, editada a Vic, acaba d’estrenar una segona edició edició al Camp de Tarragona. Aquesta publicació destinada especialment al col·lectiu de nouvinguts proposa un model de revista multilingüe amb el català com a llengua vehicular.

  • El 9 Nou
  • 27/10/2009 | 8:00

El director de Mà, Cesc Poch, diu que han optat per fer una edició al Camp de Tarragona perquè més enllà de trobar les persones adequades van veure que tot i que és una zona on hi resideixen 600.000 persones no hi havia cap publicació destinada a persones d’origen immigrant. La revista “Mà” va néixer a la comarca d’Osona. Fins ara s’han editat 18 números d’aquesta publicació.

La revista “Mà” tindrà vuit de les seves 24 pàgines amb continguts propis del Camp de Tarragona. L’objectiu dels promotors passa per consolidar aquestes dues edicions sense descartar ampliar el número d’edicions en altres zones del país. Segons explica Poch aquesta ampliació està ‘en projecte’ tot i que no té un calendari establert. Tot i això el director de la publicació diu que amb dues edicions en funcionament posar-ne en funcionament de noves seria relativament ‘més fàcil’ un cop funcioni l’engranatge.

Les dues edicions compartiran entrevista i reportatge, però la publicació no perdrà el seu caràcter comarcal, ja que mantindrà pàgines de notícies del territori. El fet de tenir continguts comuns però també específics per cada territori serveixen, segons els responsables, per poder crear un producte ‘conjunt’ que permeti unitat a tota la revista però també adaptat a la ‘realitat’ que hi ha en cada zona.

Poch destaca les particularitats que té “Mà” respecte altres revistes destinades als nouvinguts. El sindicalista osonenc i director de “Mà” explica que el model de revista pel que aposten es vol allunyar de les publicacions destinades ‘només’ a una sola comunitat immigrant. Aquestes publicacions adreçades a una sola cultura han ‘bombardejat’ l’àrea metropolitana de Barcelona pel nombre potencial de lectors. A més, segons el director de “Mà”, Cesc Poch, aquestes publicacions no tenen el valor d’apostar pel català com a llengua vehicular del país.

Els impulsors de la publicació admeten que tot i que la revista s’adreça a totes les comunitats de nouvinguts l’acceptació no és homogènia. Tal i com expliquen, per raons com les temàtiques tractades en els diferents números, els lectors de l’àmbit del Rif són lectors més habituals de la publicació respectes d’altres col·lectius com els subsaharians o els llatinoamericans.

La revista és editada per Social.cat. Segons Poch la publicació té una ‘bona salut’ com a projecte i en l’àmbit econòmic. Pel director de mà el projecte pretén ser autosuficient perquè ‘no te una vocació merament comercial’ i l’objectiu passa per quadrar les despeses i els ingressos. Pel que fa a la publicitat inserida actualment aquesta és el ‘màxim’ si no es fan un augment del nombre de pàgines.

De la nova edició de la revista “Mà” de Tarragona se n’editaran mensualment 9.000 exemplars, igual que en l’edició de la comarca d’Osona. Aquesta es distribueix en establiments comercials i equipaments però prima la seva distribució en punts on hi van sovint les comunitats de nouvinguts.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.