Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El Mercat de Música Viva de Vic continua sent sinònim de qualitat i exclusivitat

Durant quatre dies, la capital osonenca es consolida com a centre del mercat musical català i en parada obligatòria dels professionals del sector. El Mercat de Música Viva segueix mantenint l’aposta per un consum de qualitat i un any més, les xifres s’han mantingut per sobre dels 100.000 assistents.

  • El 9 Nou
  • 29/09/2014 | 12:29
  • 0

Sold out als concerts de pagament

Tot i que aquest any el MMVV s’ha acabat decantant més d’allò habitual pel consum musical de pagament no ha suposat cap inconvenient alhora d’atraure assistents, ja que molts dels artistes han acabat penjant el cartell “d’entrades exhaurides” abans d’hora, com és el cas d’Adrià Puntí, Anna Roig i l’ombre de ton chien, Guillem Roma & Camping Band Orchestrsa, Los Mambo Jambo i Raimundo Amador. Sense deixar de banda la qualitat de la cartellera gratuïta, és evident que el púbic, cada vegada més, exigeix un valor afegit a les actuacions que, en aquest cas, ha estat la comoditat, allunyada de les aglomeracions, i l’exclusivitat.

Canvi generacional a l’escenari principal de la Plaça Major

El MMVV ens tenia acostumats a oferir-nos els millors concerts al voltant d’un emplaçament inigualable com és el cor de la Plaça Major de Vic. No obstant, tot i seguir sent el punt de referència principal del Mercat, sembla ser que enguany s’ha vist obligat a perdre el protagonisme enfront l’excel•lent cartellera de pagament del mateix Mercat i, sobretot, la coincident celebració del Festival Hoteler i les Festes de la Mercè de Barcelona. Sembla evident, doncs, que el fet que l’escenari estigués situat més endavant d’allò habitual no era per altre motiu que per passar inadvertida aquesta previsió de manca d’assistència. Un canvi coincident de prioritats que ha acabat derivant en l’augment de l’assistència, en aquest punt, de famílies i canalla que fugen de les aglomeracions sense deixar de banda la bona música en viu.

Davant d’aquesta situació, el sector hostaler de la Plaça ha volgut remarcat el balanç negatiu que extreu d’aquests dies tenint en compte, a diferència d’anys anteriors, la falta de públic jove i consumidor. Asseguren haver-se vist fins i tot obligats a baixar els preus de les begudes (encara més d’allò habitual) de manera que fossin més atractius. Això sí, tots ells coincideixen en l’excepció de l’èxit de l’actuació de dissabte nit dels Manel; concert estrella d’aquesta edició. En canvi, els locals de copes més allunyats del nucli urbà destaquen un notable augment en els beneficis generats al llarg d’aquests dies. I és que molts dels bars van optar per fer contractacions musicals alienes a l’oferta del Mercat per tal d’assegurar-se públic, i consumidors, a totes hores. De manera, doncs, que ens trobem davant d’una diversificació del centre del Mercat ja que es podia gaudir, a diferència d’anys anteriors que només podíem trobar els emplaçaments dels Músics al Carrer, d’un excel•lent ambient tant a prop, com lluny de la Plaça.

Augment de la demanda hotelera

La presència de professionals al mercat s’ha incrementat en un 23% (un total de 867 inscrits), fet que no ha passat inadvertit pel sector hoteler ja que asseguren haver notat un ascens més que significatiu en l’ocupació al llarg d’aquests dies. Alguns hotels, fins i tot, han arribant a emplenar-se en la seva totalitat únicament en motiu del Mercat. Molts dels professionals fidels al MMVV no han dubtat en repetir la seva estància als mateixos allotjaments de Vic, tot i que aquest any cal remarcar que la majoria d’hostes eren “gent adulta que venien als concerts de pagament de l’Atlàntida, tots de forma individual”, assegura Jordi Dot, responsable de l’Hotel Estació del Nord Vic. Com a fet positiu d’aquesta edició, Dot no dubta en remarcar que s’han donat moltes reserves d’última hora que, per falta d’espai, han hagut de rebutjar. Per tant, s’ha incrementat de manera significativa l’assistència de públic exclusiu del Mercat. Segons assegura Marc Lloret, director artístic del MMVV, aquest interès es deu a què “la professió aposta pel Mercat com un aparador necessari i ineludible, un punt de trobada entre professionals que avança la nova temporada”. Dins d’aquest marc, aquesta nova edició ha comptat amb la iniciativa Fira Music, una plataforma de comunicació i negoci que s’ha utilitzat com a punt de trobada entre músics i comerciants internacionals.

Aposta per les noves propostes musicals

Un dels punts forts del MMVV d’enguany era el fet que un terç dels 59 concerts del Mercat han estat estrenes absolutes. Artistes com Adrià Puntí, Marc Parrot, The Mamzelles, Kepa Junkera, Marlango i Raimundo Amador han dipositat tota la seva confiança a un públic fidel, com és el del MMVV, ja que han pogut gaudir en exclusiva de la presentació dels seus nous treballs. I és que tal i com assegura en declaracions Lloret, el Mercat s’ha transformat en “un espai obligat de promoció, un lloc per a comprar i per a vendre música en l’escena nacional i internacional”.

Un canvi de rols en els escenaris que ha desencadenat l’alça d’un consum lligat a l’exclusivitat, l’elitisme i la professionalitat. Ara bé, no hem d’oblidar el fet que es tracta d’un Mercat i no d’un festival. No obstant, el nivell de qualitat de les actuacions gratuïtes a l’aire lliure no deixa de ser òptim pel tipus del públic al qual va destinat. De manera que és evident que la presència de professionals seguirà incrementant-se any rere any, però allò que no sabem és què passarà amb la resta de ciutadans.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.