Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El MWC avança al pas de les noves tecnologies

Entre els dies 2 i 5 de març, Barcelona ha estat el centre de les grans companyies mòbils i s’ha envoltat de les novetats tecnològiques en una nova edició del Mobile World Congress.

  • El 9 Nou
  • 12/03/2015 | 13:23
  • 0

La fira més important del sector mòbil, el Mobile World Congress a Barcelona ha tingut una imponent acollida, amb més de 90.000 persones procedents de 200 països. Tot un nou record que sens dubte ha deixat amb molt bon sabor de boca a tots els assistents, a les empreses participants i als organitzadors.

Aquesta nova edició, que es va celebrar durant només quatre dies, ha comptat amb més de 2.000 empreses expositores, de les quals les més destacades van ser, entre d’altres, Huawei, LG, Samsung, o Sony Mobile. A més, hi van assistir més de 3.800 analistes de la indústria internacional de mitjans de comunicació per informar sobre les novetats del sector.

Aquest any, el MWC també ha inclòs a la seva programació diversos esdeveniments paral•lels a la Fira de Montjuïc, dels quals cal destacar la 4 Years For Now (4YFN), un esdeveniment d’emprenedoria i innovacions. La zona d’exposició de 4YFN ha comptat amb més de 235 expositors que han mostrat els seus productes i innovacions mòbils. El 4YFN ha comptat amb 160 hores de conferències centrades en els tres eixos temàtics de l’esdeveniment: Disrupted by Mobile, Internet of Things (IoT) i Digital Media.

El Mobile World Congress 2015 de Barcelona ha aportat nombroses novetats, i com cada any les empreses han mostrat nous productes i innovacions tecnològiques que captin l’atenció de l’usuari. Novetats que ja són realitat en els diversos Smartphones, tablets i Smartwatches que sortiran a la venda en els pròxims mesos. Companyies com Samsung, LG, Sony i fins i tot Seat són les més destacades de l’última edició de la fira.

També s’ha pogut observar l’aliança entre diverses empreses per tal d’innovar en un dispositiu que millora la connectivitat dels cotxes, és el cas de la sud-coreana Samsung que ha treballat conjuntament amb Seat. A través d’un Smartphone o d’un Smartwatch pots controlar un vehicle Seat, és possible que el teu turisme esmenti els tuïts o els missatges de diferents xarxes socials, a més de programar el mode conductor. A partir de juny la companyia automobilística proporcionarà cotxes vinculats a un terminal Samsung.

Per altra banda, la Sony Xperia Z4 ha causat sensació entre les tablets, proporciona resistència a l’aigua i a la pols, i es pot utilitzar un cop està submergida. La multinacional japonesa ha desenvolupat un dispositiu amb una resolució de 2560×1600 píxels en una pantalla QuadHD de 10’1 polzades. La bateria de 6000 mAh que ha estat inclosa proporciona a l’usuari fins a 17 hores de reproducció audiovisual. Tot i això, LG persisteix en la comercialització de Smartphones corbats i va presentar, tot i no ser novetat sinó un millora del seu predecessor, el LG G Flex 2. A més, la companyia sud-coreana va aprofitar l’acte per presentar la nova línia de telèfons anomenats Joy, Spirit, Magna i León.

Aquest any una de les novetats que més ha cridat l’atenció a les empreses de l’àmbit tecnològic ha estat la presència de la marca BQ, una empresa espanyola que ha aconseguit en menys de dos anys un gran reconeixement en països com Espanya, Regne Unit, Portugal, Àustria i Suècia. En el MWC s’ha situat en un petit estant localitzat al Hall 5 de la fira, però sense dubte cridava l’atenció dels assistents. A més, no només ha estrenat presència a l’esdeveniment sinó que també ha comptat amb una nova línia de telèfons intel•ligents.

El MWC no és només telefonia mòbil, sinó que dins dels cinc mòduls de la Gran Via també s’hi han pogut veure innovacions tecnològiques d’aquells productes que s’utilitzen diàriament i que proposen una millora de les condicions de vida dels consumidors més partidaris de trencar amb la tradicionalitat.

La marca de cotxes Ford ha sorprès el món sencer amb un producte fins ara poc aconseguit i sense ser pràcticament vist als carrers de les ciutats. Es tracta d’una bicicleta elèctrica intel•ligent, que ha rebut el premi a «Best Gadget 2015». Una bicicleta equipada amb un motor de 200 W i que pot arribar als 25 km/h de velocitat, frens de disc hidràulics, fars de leds d’alta potència i intermitents. L”smartphone’ es col•loca al manillar i fa de cervell, avisa a través de vibracions i recomana alternatives per si el temps empitjora, com la parada de Metro més propera. Pels més preocupats en arribar excessivament cansats i suats a la feina, la bicicleta es torna automàtica en l’últim tram de viatge per a evitar precisament la fatiga i la suor clàssiques dels dies més calorosos. Ford ha tret dos models, MoDe: ME, d’ús particular i per ciutats altament transitades i MoDe: PRO, d’ús comercial.

Rellotge localitzador SK Telecom també ha tingut un paper molt destacat en aquest darrer MWC. La companyia asiàtica ha exposat un nou rellotge localitzador per a nens que tenen tendència a moure’s per la ciutat, sobretot per agafar el transport públic i anar al col•legi. Aquest rellotge incorpora un localitzador que en tot moment servirà als pares per a saber on es troba el seu fill. Per exemple, quan el nen baixa de l’autobús per a dirigir-se a casa o a l’escola. Els pares podran enviar notificacions i també té l’opció de trucada per a situacions d’emergència.

Una de les atraccions d’aquest MWC 2015 ha estat el nou mini robot que la mateixa companyia SK Telecom ha exposat al seu stand. El robot repeteix els moviments que la persona, amb un equipatge de sensors, fa amb braços i cames. Un anunci en forma de robot que explica la nova tecnologia del 5G, encara per perfeccionar.

Quatre dies de conferències i exposicions han aconseguit atreure a directius de les majors operadores de telefonia del món, companyies, proveïdors d’equips, empreses d’Internet i de sectors industrials com l’automoció, finances i salut, així com delegacions de governs de tot el món.

El Mobile World Congress és un referent a nivell mundial, i això es respira en l’ambient de tots els esdeveniments, en tot moment involucrant als assistents, i mostrant la millor de les sensacions que, sens dubte, el MWC ja porta any rere any demostrant i superant les expectatives.

Per a la ciutat de Barcelona, el congrés repercuteix també en els dies previs i posteriors perquè moltes persones van arribar el cap de setmana passat i se n’aniran el diumenge, i això genera negoci en el sector.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.