El Pla Bolonya es va implantar a Catalunya fa sis anys i, al seu moment, va tenir tant defensors com detractors. Ara, amb la perspectiva del temps, un estudi de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya conclou que les seves metodologies d’aprenentatge han millorat els resultats acadèmics dels estudiants. I és que la transició dels antics cicles als graus del Pla Bolonya s’ha traduït en un argument de gairebé mig punt en la qualificació final.
Les conclusions que ha obtingut l’autora procedeixen de l’anàlisi de dades de més de 2.500 titulats de la UVic, i també les ha comparat amb les del conjunt d’alumnes de les universitats públiques catalanes. En el cas del rendiment amb el pla Bolonya, l’impacte positiu és extrapolable perquè, arreu de Catalunya, els estudiants de grau matriculats el curs 2014-2015 van superar un 13% més de crèdits que un nombre similar d’alumnes de cicle del curs 2007-2008. La recerca també ha analitzat altres variables que, en aquest cas, tenen incidència directa sobre el rendiment dels estudiants de la UVic, com ara el sexe, l’edat o la residència.
L’estudi també recull que els alumnes que pertanyen a famílies amb rendes més baixes obtenen millors notes, perquè intenten superar els estudis amb èxit a la primera.
{{ comment.text }}