Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Els alcaldes tornen a queixar-se d’un altre punt negre a les obres de desdoblament de l’Eix a Gurb

El desviament d’un tram de la carretera pot provocar confusió i que els cotxes canviïn de carril sense voler.

  • El 9 Nou
  • 27/09/2011 | 14:30

L’alcalde de Gurb, Joan Roca (CiU), i especialment el de Folgueroles, l’independent Carles Baronet, han tornat a queixar-se del risc que representa per al trànsit un dels punts on s’estan fent obres de desdoblament de l’Eix Transversal. El punt és a l’accés i la sortida de l’Eix a l’altura del Chocovic i de Llet Pascual. Carles Baronet va arribar a dir en l’últim ple de Folgueroles que Jordi Follia, director general de Carreteres, “em va reconèixer que és perillosíssim”. Follia ja era el director general de Carreteres en l’anterior mandat, quan van adjudicar-se les obres de desdoblament de l’Eix.

Per una banda, en aquell punt els cotxes que circulen en direcció Lleida es troben de cop i volta que la carretera els fa una S. Si el conductor circula distret o no és de la zona, hi ha el perill que se segueixi la traça de la senyalització horitzontal antiga, en línia recta, i que vagi a parar al carril de direcció contrària. El nou traçat està suficientment senyalitzat just abans d’arribar-hi i en el punt mateix, amb una gruixuda línia groga al terra. A les tardes, però, quan ve el sol de cara, o a la nit, amb una il·luminació més escassa, la possibilitat de confusió és més gran.

Per altra part, l’accés a l’Eix en aquell punt, en direcció Girona, també té el seu risc. Hi ha desaparegut el carril d’acceleració i la incorporació a l’Eix es fa a través d’un stop i no d’un cediu el pas, més habitual en aquests casos. Per mirar si ve algun vehicle de la banda de Lleida, la visibilitat és força reduïda. A això cal afegir-hi la velocitat a què en aquell tram, en línia recta, van alguns vehicles, especialment camions, tot i que el límit que hi va marcar la Generalitat mentre duressin les obres és de 60km/h.

Joan Roca, alcalde de Gurb i, a més, president del Consell Comarcal d’Osona, també reconeix que és “un punt realment perillós” i que la S que forma la carretera a l’altura de la Llet Pascual és “molt estranya”. Amb tot, es mostra un pèl més mesurat que Baronet en les seves paraules: “Tampoc voldria ser més papista que el papa; desconec si hi havia altres alternatives”. Roca espera plantejar el tema en un dinar al qual Cedinsa, la concessionària de les obres, ha convocat els alcaldes de la zona.

Des del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat admeten que per disposar d’espai per les obres de desdoblament “el ramal s’ha hagut de moure” i s’ha hagut de suprimir el carril d’acceleració. Amb tot, reiteren que s’ha senyalitzat correctament i, especialment, que en aquell tram la velocitat hi està limitada. “Estem accelerant el màxim perquè en aquest punt s’acabi l’obra el més immediatament possible”, ha explicat un portaveu de Territori i Sostenibilitat, que malgrat tot no ha pogut concretar quan està previst acabar.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.