La tesi de la “trastada” la van compartir Josep Casado, secretari del Club Ciclista de Torelló; Joan Torres, president de la Unió Ciclista de Vic i Albert Rovira, ciclista aficionat.
Tots tres van trobar contradictori que mentre des de l’Administració es van fent campanyes per divulgar l’ús de la bicicleta, a la carretera creixin els impediments. En el cas d’Osona, la gota que ha fet vessar el vas ha estat impedir el pas de ciclistes per la C-17 a l’alçada del túnel de Sant Quirze, amb la qual cosa “se’ns tallen moltes rutes des d’aquesta carretera”. I en el cas de Sant Quirze, “queden directament aïllats”.
Les restriccions, de fet, s’estenen en tot el tram d’autovia de Centelles a Ripoll. Durant la tertúlia a EL 9 TV, Casado va insinuar que també es planteja prohibir el pas de bicicletes per l’eix de Bracons i derivar-les cap a carreteres secundàries, com l’antiga collada, “que és molt més perillosa perquè no hi ha vorals”, com també passa a l’antiga carretera de Manlleu a Torelló.
Els ciclistes se senten discriminats i no entenen que, en canvi, ciclomotors, tractors o cotxes sense carnet tinguin via lliure per circular per autovia.
Des de la Federació Catalana s’han rebut queixes per problemàtiques semblants al Maresme o al Bages, de manera que “confiem que aquest setembre s’abordi el tema i es resolgui”.
{{ comment.text }}