EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Els tres serveis de mediació d’Osona van atendre l’any passat 482 casos

D’aquests, es van tancar pràcticament tots: 459. El 30 per cent dels casos que atenen els tres serveis de mediació, els dels ajuntaments de Vic i Manlleu i el del Consell Comarcal, són per conflictes veïnals.

El 9 Nou
07/04/2014

El mediador posa eines sobre la taula per arribar a un acord i un seguit de compromisos entre dues parts en conflicte. La mediació s’ha consolidat com un sistema de resolució de conflictes i la única no adversarial entre les dues parts.

L’alcalde de Manlleu, Pere Prat, va defensar en la presentació de les dades la implicació de l’administració local en serveis com aquest, pels quals no tenen competències, i que quedarien desemparats si s’aplica la llei de racionalització i sostenibilitat local que promou el govern espanyol. La Diputació de Barcelona s’ha compromès a elaborar una diagnosi sobre la realitat sociodemogràfica d’Osona, a partir de la qual s’establiran accions en l’àmbit de la convivència.

Per continuar fomentant mediació i la convivència, i donar a conèixer els tres serveis de la comarca, s’ha editat una auca, amb il·lustracions de Toni Ortiz, sobre accions quotidianes que poden derivar en conflictes i acabar-se resolent pels serveis de mediació.

Comunicat del Consell Comarcal d’Osona

El Consell Comarcal d’Osona i els Ajuntaments de Vic i Manlleu presenten el cartell Osona promou la convivència de difusió de la mediació com a eina de resolució de conflictes.

Aquest dijous 3 d’abril de 2014 a la Sala de Plens del Consell Comarcal d’Osona ha tingut lloc la presentació del cartell “Osona promou la convivència”, de difusió de la mediació com a eina de resolució de conflictes, organitzat pel Servei d’Acollida i Integració del Consell Comarcal amb el suport dels ajuntaments de Vic i Manlleu.

L’acte de presentació ha anat a càrrec de Jordi Serra, vicepresident 2n del Consell Comarcal, Mireia Solsona, diputada delegada d’Educació, Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, Pere Prat, alcalde de Manlleu i Joan Ballana, regidor de Convivència i Seguretat de l’Ajuntament de Vic.

En els seus parlaments tots ells han posat de manifest com n’és d’important la col·laboració entre institucions en tots els àmbits, també en la resolució de conflictes. La mediació és un servei imprescindible en una societat com la nostra en què cal donar resposta a les diferències culturals i socials que sorgeixen de la convivència. La presentació del cartell, ha dit Jordi Serra és l’excusa per donar a conèixer les accions que es fan des d’aquest servei, tot agraint l’ajut de Diputació. Joan Ballana ha posat èmfasi en el fet que la bona convivència ajuda a co-construir la ciutat. Així mateix, Pere Prat ha dit que la suma de projectes entre institucions per afrontar una convivència que es pot veure afectada per elements distorsionadors i dificultar el dia a dia.

La Diputada ha destacat la importància de la difusió de la cultura de la mediació i la consolidació de la mediació com a tècnica de resolució de conflictes, remarcant així mateix que és molt important fer pinya en temes socials ja que la bona convivència és la base de la societat. Mireia Solsona ha avançat que en aquests moments s’està treballant en un nou Pla de Convivència i Ciutadania d’Osona encarregat pel Consell Comarcal d’Osona.

El cartell Osona promou la Convivència és fruit del treball conjunt dels Serveis de Mediació Ciutadana i Comunitària dels Ajuntaments de Vic, Manlleu i del Consell Comarcal i té per objectiu difondre la cultura de la mediació a Osona. El cartell explica què és la mediació, quins avantatges té, quins avantatges comporta, quins tipus de conflictes atén i les dades de contacte dels tres Serveis de Mediació d’Osona, i va destinat a Ajuntaments, entitats, associacions de veïns, cossos de seguretat etc.

Durant l’acte, la responsable del Servei de Mediació del Consell Comarcal, Mireia Rosés, ha explicat que durant l’any 2013 els tres Serveis de Mediació van atendre 482 sol·licituds de mediació, la majoria de tipus de gestió de la comunitat, activitats econòmiques (dificultat en el pagament dels arrendaments), sorolls, dificultats de relació, neteja i higiene, obres, humitats, animals domèstics i ús dels espais públics.

La darrera intervenció de la jornada ha anat a càrrec de Rafa Llinars, responsable del Servei de Mediació de Sant Adrià del Besòs, que ha fet la ponència “El dret a no confrontar-se: la mediació com a servei públic”.

Finalment s’ha obsequiat amb un cartell a la cinquantena de persones assistents a la jornada, que ha tingut molt bona acceptació.

Si algun ajuntament, entitat o associació de veïns vol disposar d’un cartell es pot posar en contacte amb qualsevol dels tres Serveis de Mediació de la comarca.

Durant els propers mesos es repartiran els cartells als ajuntaments, entitats i associacions de veïns d’Osona que col·laboren amb els tres Serveis de Mediació. Si algun membre d’aquestes institucions o entitats en vol sol·licitar un exemplar es pot posar en contacte amb qualsevol d’aquests serveis.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 65 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't