EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

En només mig any ja hi ha hagut sis víctimes mortals a les carreteres d’Osona i el Ripollès

Sis persones han perdut la vida a les carreteres d’Osona i el Ripollès en els sis primers mesos de l’any. […]


El 9 Nou
06/07/2016

Sis persones han perdut la vida a les carreteres d’Osona i el Ripollès en els sis primers mesos de l’any. Durant tot el 2015, el nombre de víctimes mortals van ser vuit: set a Osona i una al Ripollès, segons l’Anuari Estadístic d’Accidents de Trànsit de Catalunya. Tot i ser una xifra parcial, la d’aquestes sis víctimes mortals no deixa de ser un toc d’alerta després que en els últims anys s’hagi aconseguit anar reduint el nombre de morts a les carreteres d’Osona i el Ripollès. S’ha passat de les 28 víctimes el 2000 a vuit morts els dos últims anys. El mandat de la Unió Europea quant a la seguretat viària és el de reduir al 50% la xifra de víctimes mortals en accident de trànsit l’any 2020 respecte de l’any 2010. Aquell any entre Osona i el Ripollès hi va haver 14 morts, per tant l’objectiu seria mantenir el 2020 una xifra inferior a set.

Les sis víctimes mortals d’aquest any s’han produït en quatre accidents, en dos dels quals hi va haver dues persones que van perdre la vida. El primer va ser el matí del dia de Reis a Sant Bartomeu del Grau, a la carretera C-154, on va morir un matrimoni de Vic de 88 i 80 anys quan el vehicle en què circulaven va sortir de la via, va impactar contra la tanca de protecció i va caure per un terraplè de 10 metres. La tercera víctima va ser un home de 86 anys que va ser atropellat al nucli urbà de Sant Joan de les Abadesses, el dia 22 de febrer. La quarta víctima mortal va ser un motorista, que va perdre la vida a la carretera de Rupit. Es tractava d’un veí de Manlleu de 48 anys en un sinistre ocorregut el 10 d’abril. Les dues últimes víctimes mortals a Osona i el Ripollès van ser dos joves de 28 i 21 anys que van morir després que el vehicle en què anaven sortís de la via a la C-17, a El Pinós, en terme municipal de Seva, el passat mes de març.

A la reducció de la sinistralitat que hi ha hagut els últims anys Osona i el Ripollès hi ha ajudat molt el desdoblament dels dos principals eixos viaris que els travessen, la C-17 –convertida en autovia fins a Ripoll ara fa cinc anys– i l’Eix Transversal o C-25, que des del 2013 també té dos carrils per sentit de circulació. Tot i estar desdoblada, però, un dels punts negres de la infraestructura viària d’Osona és la C-17 en el seu tram de Centelles a Tagamanent. Es tracta d’un tram de carretera on es produeixen molts accidents sobretot els dies de pluja. En aquest tram van perdre la vida dues de les víctimes mortals d’aquest 2016, dos joves d’origen indi. És un revolt peraltat que acaba amb una sortida de la C-17 però té trampa perquè hi ha un marge amb un desnivell d’uns tres metres d’alçada. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, admet en una entrevista que publica EL 9 NOU a les pàgines 4 i 5 d’aquesta edició que caldria una inversió d’uns 400 milions d’euros per resoldre aquesta situació, però no és possible en aquests moments i per això es prenen mesures puntuals per millorar el ferm o per reduir la velocitat de circulació.

Pel que fa a l’Eix Transversal, l’any passat hi va haver dues víctimes –precisament pare i fill, tot i que en dos accidents diferents– però es venia d’uns anys amb menys morts. Aquesta disminució de la sinistralitat coincideix amb el desdoblament tot i que el trànsit ha augmentat. El 2015 es va batre el rècord de vehicles en els 18 anys des de l’obertura de la via amb una mitjana de 13.056 vehicles cada dia, un 8% més que l’any anterior.

LA PREGUNTA

Creu que Pedro Sánchez ha de dimitir?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't