Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Fomentant l’ús de tecnologia mòbil a les aules de Secundària

Un treball dels alumnes de l’Escola Marinada de Montornès del Vallès guanya el segon premi a la modalitat ‘Micronarracions audiovisuals’ al Mobile Learning Award.

  • El 9 Nou
  • 28/02/2014 | 18:03
  • 0

Aquest dijous s’ha celebrat l’entrega de premis dels Mobile Learning Awards 2014 a l’Auditori Imagina de Media Pro de Barcelona. La iniciativa, impulsada per Mobile World Capital Barcelona i amb la col·laboració de Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i GSMA, s’ha implantat aquest curs 2013-2014 a les escoles catalanes, i, de moment, ha tingut molt bona acceptació tant per part dels alumnes com del professorat. De moment, la iniciativa promet i fins i tot, GSMA, l’entitat que agrupa els principals operadors mundials de telefonia i organitza el Mobile World Congress, invertirà en aquest projecte 2,5 milions d’euros fins al 2018.

Aquest acte s’emmarca dins el projecte MSchools, un programa educatiu destinat a promoure que els estudiants de secundària de Catalunya treballin a l’aula amb tecnologia mòbil. El principal objectiu és millorar el rendiment acadèmic i reduir les taxes d’abandonament escolar, però també potenciar l’ús de les tecnologies mòbils a l’àmbit acadèmic. A més la programació de MSchools inclou nocions d’economia i de gestió de negoci, per dotar així als alumnes d’eines que fomentin l’esperit emprenedor i el treball en equip.

A l’entrega de premis el jurat va destacar la qualitat dels treballs en dues modalitats: Micronarracions audiovisuals, vídeos fets per alumnes sota el lema ‘l’escola del demà’, i Experiències educatives amb dispositius mòbils, que s’ha estrenat aquest any. L’acte, encapçalat per la Consellera d’Ensenyament de la Generalitat Irene Rigau va començar a les sis de la tarda amb un petit discurs i va dotar a molts instituts de Catalunya de premis en diferents modalitats. La participació ha superat expectatives ja que s’han presentat 72 experiències d’ús educatiu dels dispositius mòbils i 180 micronarracions audiovisuals.
El projecte de cinc estudiants de sisè de primària de l’Escola Marinada ha rebut el segon premi de la modalitat Micronarració audiovisual, adreçada als centres d’educació infantil i primària. Els guanyadors han marxat amb un somriure d’orella a orella i amb tauleta digital sota el braç de mans de la Consellera d’Ensenyament de la Generalitat. La proposta dels estudiants de Montornès va ser premiada exaequo juntament amb un altre presentat per l’Escola Marjal de Les Cases d’Alcanar, un poble de la comarca del Montsià, a Tarragona.

El treball dels alumnes de Montornès mostra com l’escola del futur és pràcticament una realitat, i com es pot treballar de forma efectiva fent un bon ús de les tecnologies mòbils, en aquest cas, del telèfon mòbil de darrera generació. Una molt bona experiència, com defineixen els més petits que cada cop tenen més present l’ús de les tecnologies al seu dia a dia: http://youtu.be/2sZiXzpTntw.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.