Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Indignació a Ogassa després d’una setmana sense cobertura

Els més perjudicats són les cases de turisme rural i restaurants que han perdut moltes reserves.

  • El 9 Nou
  • 01/09/2014 | 7:47
  • 0

Ogassa ha estat més d’una setmana sense cobertura de telefonia mòbil. Això, sumat als problemes que ja pateixen habitualment, ha provocat una gran indignació entre veïns i visitants del poble que han fet una recollida de firmes –pendents de passar per ple– i que posteriorment entregaran a Movistar. Els més perjudicats són les cases de turisme rural i restaurants, ja que, segons han assegurat, “hem perdut un munt de reserves”. En alguns llocs també tenen problemes amb les targetes de crèdit i no els queda altra opció que haver de cobrar en efectiu.

L’alcalde, Josep Tremps, explica que el divendres 22 d’agost es van quedar sense cobertura “i ja no ha tornat més”. Tremps diu que ha trucat cada dia a Telefònica “però no saben donar-me una explicació coherent”. Segons explica la companyia telefònica es tracta d’incidències “i que falla el radioenllaç i s’ha de canviar una peça que deu ser de difícil reposició o que ni deuen tenir”. L’alcalde d’Ogassa també va tornar a reclamar el 3G, “però sempre ens contesten que no entra en els plans de la companyia”. Tremps qualifica l’actitud de Movistar de “vergonyosa”.

Els principals perjudicats amb aquesta situació, però, són els establiments turístics de la zona. És el cas de la casa de turisme rural Can Camps. Des del negoci asseguren que han perdut reserves “segur”, ja que la gent que hi ha volgut trucar no hi ha pogut contactar perquè, a més, no tenen cap línia fixa. “Durant hores hem de marxar d’Ogassa i estar-nos a Sant Joan per tal de tenir cobertura i així poder atendre gent que ens truca o que ho ha fet”. A l’hora de cobrar també tenen problemes, perquè la targeta de crèdit també va per la línia de mòbil que tenen contractada “i per tant no ens queda cap altre remei que cobrar en efectiu”. També expliquen que es troben “amb grans embolics” quan els clients arriben tard o bé volen anul·lar la reserva per alguna urgència. Els propietaris de Can Camps asseguren sentir “molta impotència”. Des dels restaurants del poble també es queixen dels problemes que els genera la nul·la cobertura que tenen. “N’estem segurs que hem perdut moltes reserves i això no pot ser”, expliquen des del restaurant Can Costas.

Aquest no és l’únic cas amb problemes de cobertura mòbil al Ripollès. Fa uns mesos, Molló va promoure una recollida de firmes per queixar-se dels talls de telefonia que pateixen contínuament al poble i pel fet que tampoc tenen 3G. En total van recollir més de 200 signatures que van presentar a Movistar.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.