EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Indignació entre els veïns del Coll de Roda que han rebut factures del gas d’entre 11.000 i 21.000 euros

Es tracta d’un error de facturació pel canvi en el titular del subministrament: no es va fer bé el traspàs de lectures. De moment, els veïns encara no han rebut cap notificació que deixi sense efecte la factura que els van enviar.


El 9 Nou
05/07/2012

Una cinquantena de famílies del Coll de Roda van quedar glaçades dies enrere quan van rebre factures del gas que, segons els casos, oscil·laven entre 11.000 i 21.000 euros.

És molt evident que es tracta d’un error de la companyia, i així els ho han admès verbalment, però han anat passant els dies i no han rebut cap notificació que deixi sense efecte la factura que els van enviar.

Al contrari, els van adreçar una segona carta per notificar-los que bancs i caixes els havien retornat els rebuts i els recordaven que havien de fer el pagament.

Consultat per EL 9 NOU, Gas Natural ha confirmat que es va tractar d’un error i que la facturació ja està anul·lada.

Els veïns expliquen que la història es remunta a fa més d’un any. Al barri del Coll de Roda hi havia unes 80 famílies que tenien calefacció de gas propà amb Repsol Butano. Fa un any, Gas Natural també els va oferir servei. Dels 80, un terç van passar-s’hi.

La resta van continuar amb Repsol. A finals de l’any passat, però, la companyia els va comunicar que s’havien venut les instal·lacions a Gas Natural i que, properament, seria aquesta companyia la que els prestaria el servei.

La sorpresa se la van endur al mes d’abril, quan els va arribar la primera factura de la nova companyia. Els imports, segons els casos, oscil·laven entre els 11.000 i els 21.000 euros.

A les factures que ha pogut veure EL 9 NOU, hi ha la lectura real, feta a principis d’abril, però no hi figura l’anterior, que encara havia fet la companyia Repsol. Això fa que se’ls cobri des de zero. I per aquest motiu els imports són desorbitats.

“És evident que és un error, i nosaltres, com a representants dels veïns, estem fent gestions per solucionar-ho, però no rebem respostes; ningú ens aclareix res”, es queixa la presidenta de l’associació, Iolanda Tristancho, flanquejada per Montse Bagaria i Dolors Colomo, també membres de la junta.

Els veïns estan molestos perquè, després de la primera factura, van rebre una segona notificació comminant-los a pagar. Per això, i a banda de les gestions particulars amb la companyia, col·lectivament s’han adreçat a l’oficina d’informació al consumidor, amb seu al Sucre, on han presentat fulls de reclamació.

Paral·lelament, també estan fent passos perquè el nou titular del servei els mantingui el descompte que tenien acordat amb Repsol d’un 5% aquest any i el que ve.

La companyia: “Està solucionat. Ja s’ha anul·lat la facturació”

EL 9 NOU ha consultat el cas a Gas Natural, que a través del departament de premsa ha confirmat que la companyia ha tingut en tot moment coneixement d’aquest fet, “que s’ha produït per un error de facturació que té origen en el traspàs d’actius d’un distribuïdor a un altre (en aquest cas, de Repsol Butano a Gas Natural Distribución), on no es van traspassar les lectures correctament”.

Des de la companyia asseguren que a hores d’ara “el tema està ja solucionat” i que els veïns estan informats que el dia 18 de maig es va procedir a l’anul·lació de les facturacions.

“Els veïns que ja havien pagat algun import se’ls farà un ingrés en compte; als altres, constarà com a factura anul·lada. La propera factura que rebin ja estarà feta amb la lectura correcta”, diu Gas Natural.

D’altra banda, expliquen que han tingut contacte continu amb l’associació de veïns, a qui s’ha informat puntualment. També diuen que s’ha informat directament els veïns que han fet reclamació.

La companyia, recorden, ha intentat resoldre-ho amb la màxima agilitat possible per minimitzar les molèsties als veïns afectats.

LA PREGUNTA

Qui quedarà en primera posició a les eleccions al Parlament?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't