La reivindicada variant eliminarà el trànsit del centre de Calldetenes però convertirà la carretera de Sant Hilari, que fins ara era un carrer només utilitzat pels veïns dels barris de Sant Llàtzer i les Quatre Estacions de Vic, en el punt on desembocaran tots els vehicles. Per reduir l’impacte de la contaminació acústica i la perillositat de l’elevat trànsit de vehicles, la Diputació de Barcelona invertirà 474.500 euros en unes obres que es faran en dues fases: una primera amb mesures immediates abans que s’obri la variant i la segona, amb accions de més envergadura, a partir de l’abril de 2017. Totes aquestes mesures es van explicar dijous al vespre en una sessió informativa al Centre Cívic Can Pau Raba que va reunir desenes de veïns.
Entre les mesures a curt termini, algunes de les quals ja s’han començat a fer, hi ha la de fer més estrets els dos carrils per on passen els cotxes i crear una mitjana per separar-los. De moment, s’ha fet amb pintura. El carrer tindrà dos passos de vianants amb semàfors a demanda, que vol dir que disposaran d’un polsador perquè es posin en vermell sempre que algú hagi de travessar. Amb aquestes mesures s’aconseguirà que els vehicles hagin de reduir la velocitat i hi hagi una disminució del soroll, de la contaminació i del risc d’accidents.
En una segona fase, la mitjana de pintura se substituirà amb plantes i arbres. Es posarà un paviment especial per esmorteir el soroll i es plantaran arbres al cantó de la carretera que toca al carrer Bon Aire. Paral·lelament es faran canvis de sentit de circulació en els carrers del barri de Sant Llàtzer per evitar que els vehicles els utilitzin per fer drecera. Està previst que el projecte d’aquestes obres s’aprovi el proper mes de juny i que les obres de més envergadura puguin començar l’abril de l’any 2017.
En la reunió de dijous, els veïns van reclamar que aprofitant aquestes obres es pugui anivellar la rotonda actual que hi ha a l’entrada de Calldetenes venint de Vic, que fa que quan plou es creïn bassals perillosos. També van reclamar actuacions al tram que va des de Can Fontseca fins a la rotonda d’entrada de Calldetenes, que s’ha convertit en un coll d’ampolla. El diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat de la Diputació, Jordi Fàbrega, es va comprometre a estudiar les demandes. L’alcaldessa de Vic, Anna Erra, va agrair a la Diputació no només haver acceptat fer les actuacions a la carretera de Sant Hilari tot i ser una via urbana de titularitat municipal sinó acceptar la majoria de demandes fetes pels veïns. Fàbrega va explicar que l’obertura de la variant no és imminent sinó que es trigarà uns mesos, tal com avançava divendres EL 9 NOU.
{{ comment.text }}