Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

La Bústia Ciutadana de Vic ja ha superat les 5.000 preguntes

La idea de la Bústia Ciutadana i responsable de posar-la a la pràctica va ser Antoni Serrat, regidor de d’Economia i Serveis. Ell precisament és qui s’encarrega personalment de respondre “absolutament tots” els suggeriments i preguntes dels ciutadans.

  • El 9 Nou
  • 17/04/2013 | 11:28
  • 0

“Santa Anna-Botànic Micó: cruïlla molt perillosa, fer reduir la velocitat”. Aquesta petició tan lacònica va ser la primera consulta, pregunta o petició a la Bústia Ciutadana de la pàgina web de l’Ajuntament de Vic. Era el 2 de juliol de 2007. Fa pocs dies, el 19 de març passat, Sant Josep, apareixia la número 5.000; era aquesta pregunta: “M’agradaria saber si els cotxes que surten del pàrquing de l’Hospital de la Santa Creu poden girar cap a l’esquerra o, pel contrari, estan obligats a girar a la dreta”. La resposta va sortir al cap de poc: sí que es pot girar cap a l’esquerra. Des del 19 de març s’hi han fet 63 preguntes més. Ja van per la 5.063.

La idea de la Bústia Ciutadana i responsable de posar-la a la pràctica va ser Antoni Serrat, regidor de d’Economia i Serveis. Ell precisament és qui s’encarrega personalment de respondre “absolutament tots” els suggeriments i preguntes dels ciutadans. Al principi, explica Serrat, no es contestaven: “Simplement s’actuava i quan s’havia resolt el problema s’indicava la data de finalització”. Però de seguida va decidir donar explicacions, la qual cosa li porta la seva feina. De fet, moltes de les respostes les fa els diumenges a la tarda.

Serrat assegura que es fa cas de tots els suggeriments, queixes, consultes o preguntes, “fins i tot dels anònims”. Algú podria pensar que la Bústia Ciutadana podria ser un bon lloc per enviar queixes insultants, però no passa gaire. “Alguns insults arriben, sobretot quan estem en campanya electoral. Però molt pocs, la veritat”, diu Serrat. Quan convé, a més, el regidor dóna explicacions més exhaustives a l’interessat via correu electrònic o telefònica.

El regidor de Serveis explica que la Bústia Ciutadana “m’ajuda molt a la feina”, perquè de seguida sap on hi ha algun problema. I posa un exemple: el pintat engraellat de color groc de la plaça del Mil·lenari, davant dels semàfors que van cap a la ronda de Camprodon. Un ciutadà va donar aquesta idea per eliminar els embussos que s’hi produïen. L’Ajuntament en va fer cas i els embussos pràcticament han desaparegut.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.