EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

La C-17 desdoblada fins l’entrada del Ripollès ha d’estar acabada d’aquí a un any

La Generalitat ha avançat el termini per fer arribar els quatre carrils de la C-17 desdoblada a Ripoll. Si el conseller Nadal fixava pel juliol el final de 2011, ara ja donen l’estiu d’aquell mateix any com a data límit. El president de la Generalitat, José Montilla va visitar divendres les obres.

El 9 Nou
10/10/2009

La tardor de 2010, just abans de les eleccions, o amb el nou govern recent constituït. És la data que va confirmar divendres Manel Nadal, secretari de Mobilitat de la Generalitat, per obrir la C-17 desdoblada entre les Masies de Voltregà i Montesquiu, al límit d’Osona i el Ripollès. Fins a Ripoll s’haurà d’esperar a l’estiu de 2011, un termini un pèl més curt que el que s’havia atrevit a avançar el conseller Joaquim Nadal pel juliol en una visita al túnel de Sant Quirze.

Manel Nadal va acompanyar divendres el president de la Generalitat, José Montilla, en la visita al túnel de Ginestet, el tercer dels vuit que està previst construir en el tram actualment en obres entre les Masies de Voltregà i Ripoll. Montilla, que hi va arribar en helicòpter procedent de Montpeller, va fer un discurs en el qual va destacar la firma, aquesta setmana, del Pacte Nacional d’Infraestructures, que “ha de posar nom, projecte i termini a la transformació del país”.

Acompanyaven a Montilla i Nadal directius de les empreses que estan executant el desdoblament –entre ells Narcís Serra, president de Caixa Catalunya, un dels accionistes principals de Cedinsa, l’empresa que fa l’obra i que té la concessió de l’explotació de la via–, i alguns pocs alcaldes d’Osona; la visita s’havia anunciat amb poques hores d’antel·lació. Del Ripollès, cap.

Manel Nadal, en la seva intervenció, va dir: “L’obra va llançada a tot ritme, també a l’Eix Transversal, i això desmenteix els que deien que estava aturada”. Nadal va defensar que la carretera fos de “disseny 100 km/h” de les Masies de Voltregà al límit de les dues comarques, i d’aquí fins a Ripoll en sentit pujada, però no en sentit baixada, que s’aprofitarà el traçat de l’actual carretera: “Serà de dos carrils, però amb un disseny de 60-70-80 km/h, segons el tram”. Paral·lel a aquests dos carrils, n’hi haurà un tercer, consistent en una carretera per connectar el nucli urbà de Ripoll amb la zona de la depuradora. Tant l’Ajuntament de Ripoll com el Consell Comarcal del Ripollès han fet saber la disconformitat amb aquest disseny menys ambiciós de la nova carretera.

Montilla no va ser menys optimista que Nadal en el seu discurs. En un to força apagat, això sí, el president va dir que “l’eix de l’Alt Ter” era un “deute històric” que ara es podrà veure correspost. La C-17 desdoblada, junt amb l’Eix Transversal i l’eix Olost-Olvan, va afegir, “reforça la plana osonenca en la seva centralitat en el país”.

LA PREGUNTA

El Barça eliminarà el PSG a la Champions?

En aquesta enquesta han votat 275 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't