Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

La CUP Manlleu: “L’equip de govern ha fet joc brut a la zona blava”

Comunicat de la CUP Manlleu: Després de mesos de periple entorn la gestió del pàrquing i de la zona blava […]

  • El 9 Nou
  • 03/05/2016 | 10:46
  • 0

Comunicat de la CUP Manlleu:

Després de mesos de periple entorn la gestió del pàrquing i de la zona blava de Manlleu, aquest dimarts 3 de maig l’equip de govern, a través de la Junta de Govern (òrgan més reduït que el Ple, sense la mateixa representativitat i on sí que tenen majoria absoluta) pretén externalitzar aquests serveis a una empresa privada mitjançant l’aprovació del plec de clàusules i condicions d’un concurs públic.

Dues hores abans de la Junta s’ha convocat a corre-cuita un Ple extraordinari amb un únic punt de l’ordre del dia consistent en tornar a votar la mateixa modificació de taxes de la zona blava que no va ser aprovada al Ple del març (9 vots a favor: ERC, MÉS i regidora no adscrita. 12 en contra: CiU, CUP, PSC i ICV).

Ja llavors vàrem alertar que era trampós vendre aquella modificació, en la qual també s’introduïa la zona taronja i verda, com una qüestió aïllada i una millora de la distribució actual de zona blava, quan l’equip de govern paral·lelament ja estava treballant en l’externalització de la gestió de la mateixa i per tant aquella modificació havia estat dissenyada de manera que respongués a les necessitats d’una empresa externa i no únicament a la mobilitat de Manlleu.

Des de la CUP trobem una irresponsabilitat que 24 hores abans de la seva votació a la Junta de Govern d’aquest dimarts, encara no hàgim tingut accés a la documentació i als detalls de l’externalització, una manera pèssima de pretendre buscar consensos en aquest àmbit.

Des del maig de l’any passat, quan Manlleu va recuperar la gestió del pàrquing i de la zona blava, vàrem manifestar que aquesta era una molt bona oportunitat per repensar aquest model i la seva gestió a Manlleu segons criteris de mobilitat i en benefici de la població i deixar enrere l’etapa on tot es feia segons els interessos de les empreses constructores de la plaça, alcaldada de 412.000 euros inclosa. Constatem doncs que en cas d’aprovar-se l’externalització, com és previsible, haurem perdut aquesta bona oportunitat.

Les darreres setmanes l’equip de govern ha anat repetint a diferents mitjans de comunicació que estaven sorpresos que la modificació proposada no s’aprovés i que ningú havia fet propostes alternatives. Creiem que aquest tipus d’afirmacions falten a la veritat, almenys pel que fa a la CUP.

El 22 d’octubre passat vàrem convocar una Assemblea Oberta per posar a debat aquesta qüestió de la qual en sortiren cinc propostes que vàrem fer públiques, que vàrem traslladar a l’equip de govern i a la resta de partits i que hem anat posant damunt la taula reiteradament a cada reunió de treball, Junta o Ple. Repassem-les:

1. Que en tot el procés hi hagués transparència i la participació directa i activa del veïnat i dels comerciants de Manlleu en la presa de decisions.
La participació requereix de transparència i d’espais oberts de debat i aquests mesos no s’ha passat de contactes individualitzats, sense que la població pogués saber amb quins agents s’estava parlant, en quins termes i quines eren les aportacions.

2. Pensar un model global de mobilitat per Manlleu i defugir les actuacions puntuals i pedaços que han caracteritzat els darrers anys.
Aquest enfoc no s’ha tingut en compte i s’ha condicionat el model a les necessitats d’una empresa externa i no pensant en la mobilitat.

3. La reobertura de zones d’aparcament cèntriques gratuïtes com podria ser el pàrquing del carrer de gas i que varen ser tancades a petició de les empreses constructores.
Mesura que no ha estat contemplada per tal de prioritzar que la població aparqui al pàrquing de la plaça.

4. Que la decisió final passi pel Ple municipal ja que permet més debat polític i no per una Junta de Govern, molt més opaca.
Proposta que no ha prosperat ja que l’externalització està previst que s’aprovi aquest dimarts en Junta de Govern.

5. Apostar per una gestió directa del pàrquing i de la zona blava ja que és la única que permet un control democràtic del servei i que evita la privatització de l’espai públic.
Sempre se’ns ha manifestat que la gestió directa no era viable econòmicament però considerem que en cap moment s’ha contemplat com una possibilitat real ni s’ha explorat a fons les maneres de fer-ho possible.

Cinc propostes que creiem que podien ser un bon punt de partida per generar el consens necessari i obrir un procés participatiu per fer de Manlleu una població amb una mobilitat pensada per a les persones. Malauradament hem topat amb el joc brut a la zona blava.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.