EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

La policia de Vic intensifica els controls de velocitat del trànsit arran dels últims atropellaments

Des que han impulsat la campanya han detectat que el 16% dels vehicles corrien més del compte. El carrer Torelló és un dels més conflictius.

El 9 Nou
19/02/2011

Els atropellaments que hi ha hagut en els últims mesos a Vic han despertat les alarmes de l’Ajuntament. Per reduir aquesta estadística creixent –l’any passat hi va haver 45 atropellaments– s’ha impulsat una campanya a través de la Guàrdia Urbana per reduir la velocitat del trànsit.

Des de la setmana passada han intensificat els controls amb el cotxe amb radar per conscienciar els conductors i que corrin menys al nucli urbà.

Després dels primers 10 dies, el radar ha controlat 8.008 cotxes, entre els quals n’hi havia 1.327 que superaven els 51 km/h, el màxim permès en nucli urbà. Això suposa que el 16,57% dels vehicles corrien més del compte.

En aquesta primera fase de la campanya, però, la policia encara no ha començat a multar tots els infractors, sinó només els més greus. “El que volem és sensibilitzar la gent; no pretenem aconseguir una recaptació”, diu el regidor de Seguretat Ciutadana, Àlvar Solà (CiU).

Disminuint la velocitat del trànsit s’aconseguirà reduir la gravetat dels possibles atropellaments que hi hagi al nucli urbà. Alguns estudis assenyalen que, a més de 60 km/h, hi ha possibilitats que el vianant atropellat mori.

Les estadístiques de la Guàrdia Urbana assenyalen que els cotxes corren menys que abans, però hi ha més atropellaments que s’atribueixen moltes vegades a la distracció dels conductors. I encara que no sigui culpa seva, els vianants caminen molt confiats.

Els controls de velocitat de la policia, però, no són l’única mesura que implantarà l’Ajuntament per millorar la seguretat dels vianants. El carrer Torelló servirà per impulsar una prova pilot a partir del repintat dels passos de vianants per fer-los asimètrics.

Aquesta mesura servirà perquè els conductors es trobin els passos de vianants abans, però fent que els vianants continuïn travessant pel mateix lloc, barrant-los una part del pas amb tanques metàl·liques. “S’allarga la zona de seguretat en el sentit de la circulació i s’aconsegueixen dos o tres metres més de seguretat; en cas de frenada poden evitar molts atropellaments o que siguin tan greus”, diu Solà.

Altres mesures que s’estan estudiant són la possibilitat de suprimir la plaça d’aparcament que sovint hi ha just abans dels passos de vianants i allargar la vorera en els punts amb passos de vianants per acostar-la fins al carril de circulació dels vehicles.

La Guàrdia Urbana situa el radar als carrers on es corre més. El carrer Torelló, on el radar es va instal·lar aquest dijous al matí (a la fotografia), és un dels més conflictius de la ciutat. En un marge de mitja hora es van imposar tres multes a cotxes: el que corria més anava a 89 km/h.

També insistiran en altres punts com l’avinguda dels Països Catalans a l’alçada dels Habitatges Montseny, el carrer Mossèn Gudiol, l’avinguda Olímpia o el carrer Josep Maria Pallàs, entre altres, en funció de les necessitats que es detectin.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 423 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't