Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

La setena edició de l’E-week de Vic analitzarà les futures aplicacions de les noves tecnologies en el dia a dia

Aquest any, l’E-week presenta un format ‘més reduït’. Aquesta edició no inclou la fira Play, iniciada en la passada edició, per l’actual context econòmic.

  • El 9 Nou
  • 14/04/2010 | 14:00

La setena E-week, Setmana digital de Vic tindrà com a eix comú de les seves activitats les tendències i aplicacions de les noves tecnologies en la vida quotidiana, tant en el camp professional com el personal. El programa d’aquesta edició inclou una vintena de conferències i taules rodones i diversos cursos formatius.

Entre els ponents més destacats que passaran del 20 al 22 d’abril per Vic hi ha el filòsof Alejandro Piscitelli, el docent Jesús Martín- Barbero, l’empresari i professor Marc Cortés o els empresaris David Masó i Geppy Parziale.

El president de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica (IMPEVIC), Josep Burgaya, diu que el format d’aquesta edició s’ha comprimit perquè en el darrer trimestre d’aquest any entrarà en servei el nou laboratori de noves tecnologies de la ciutat. Aquest nou espai, que portarà el nom de Vit, permetrà, segons Burgaya, disposar d’una ‘E-week estable’. D’aquesta manera, activitats com els cursos d’alfabetització digital que fins ara es feien en el marc de la setmana digital s’acabaran fent de manera estable en aquest nou espai ubicat al recinte firal El Sucre.

La fira Play, dedicada al sector i iniciada l’any passat, s’aparca, segons els responsables de l’E-week, perquè algunes empreses participants ‘no estaven en situació ‘d’afrontar’ els costos que té participar en aquest tipus de fires.

Pep Campàs i Raül Martínez, que assumeixen la direcció de l’E-week, diuen que el concepte tendència que defineix aquesta edició és un ‘comodí’ per definir ‘tot allò que ens pot venir els propers anys’. Campàs considera que aquest futur no ha de voler dir nous aparells o noves aplicacions sinó els ‘nous usos, nous mercats o noves maneres de comunicar’ que s’aconseguiran a través d’eines que s’han d’anar desenvolupant com les xarxes socials.

Maria Antònia Pujol, degana de la facultat d’Empresa i Comunicació de la Universitat de Vic (UVic) destaca que l’aposta conjunta de la institució universitària i ImpeVic serveix per treballar en un projecte ‘conjunt’ en benefici del territori i dels seus respectius àmbits d’actuació. Per Pujol, en aquesta edició s’ha apostat per implicar ‘molt més’ a professors i estudiants, vinculant l’oferta de l’E-week amb la temàtica que s’imparteix en els graus de comunicació.

Alejandro Piscitelli pronunciarà el dimarts 20 d’abril la conferència inaugural a l’entorn de les ‘promeses i les realitats’ del que es coneix com l’educació 2.0. Entre les activitats d’aquesta primera jornada destaquen també la taula rodona ‘Transformacions d’empreses i comunicadors’ amb la subdirectora de l’ACN, Anna Nogué; la directora del magazine ‘Eureka’ de COM Ràdio, Mònica López, i la representant de Barcelona Media Group, Raquel Navarro, o una sessió sobre el posicionament del màrqueting a Internet amb Oriol Gifrà, de Customerhunt.net.

La segona jornada del dimecres 21 d’abril tindrà com a eix central la relació entre empresa i tecnologia. Una taula rodona sobre com generar noves fórmules de negoci o nous clients serà un dels actes centrals. En la taula hi participaran el professor d’ESADE i soci director de RocaSalvatella, Marc Cortés, l’emprenedor i fundador de Futurlink, David Masó i el propietari de iNvasive Code, Gepy Parziale. Un altre activitat amb aquesta temàtica serà la xerrada sobre comunicació publicitària del director general de l’agència Quinteam!, Quino Fernández.

La darrera jornada, el dijous 22 d’abril, tindrà en el seu programa, entre d’altres, la conferència del professor Jesús Martin-Barbero sobre comunicació i noves tecnologies. Durant aquesta jornada es presentarà el llibre ‘Geekonomía’ d’Hugo Pardo, professor de la UVic i impulsor de campusmovil.net. També es presentaran els treballs de recerca d’alumnes del màster de comunicació interactiva.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.