EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

La zona per a vianants a l’Eixample Morató s’implantarà per Tots Sants

Al final només inclou la meitat del barri: la resta, amb la plaça dels Màrtirs i tot, serà de lliure accés.


El 9 Nou
28/07/2014

L’Ajuntament de Vic posarà en marxa l’illa de vianants a l’Eixample Morató l’1 de novembre, i després de dos mesos i mig de prova començarà a multar els vehicles que accedeixin a la zona restringida al trànsit controlada per càmeres.

L’alcalde, Josep M. Vila d’Abadal, en va explicar els detalls aquest dimecres al vespre als veïns en una reunió al Centre Cívic Can Pau Raba, on van assistir un centenar de persones. “Volem un barri per passejar i comprar; els cotxes que travessen, passen i marxen en queden exclosos”, va resumir l’alcalde.

La reunió, en què els veïns van poder expressar dubtes i plantejar suggeriments, no va ser gens crispada. Potser perquè la proposta hi arribava molt madura després dels successius canvis que s’hi han introduït des del primer plantejament que es va fer al Sucre al mes de març i que va provocar protestes de comerciants.

Al final, com va avançar EL 9 NOU a l’edició de dilluns, el principal canvi és que la zona de vianants s’implanta, només, en una part de l’Eixample Morató, la més pròxima al carrer Manlleu.

L’accés s’hi controlarà amb tres càmeres als carrers Trinquet, Savassona i Sant Antoni, després de la plaça dels Màrtirs. Aquestes càmeres verificaran, a partir de les matrícules facilitades pels mateixos residents, quins cotxes hi poden accedir.

La resta de l’Eixample Morató, la zona més pròxima a l’Escorial, amb la plaça dels Màrtirs inclosa, serà de lliure circulació. De totes maneres, l’organització del trànsit es fa diferent: s’introdueixen canvis de sentit de carrers per trencar els circuits només de pas.

El carrer Sant Pau serà d’entrada i el del Bisbe Casadevall, de sortida. I es prohibeix la circulació a la plaça dels Màrtirs entre el carrer de la Gelada i el carrer Sant Pau –això evitarà que es pugui fer la circumval·lació– i en el tram del carrer Joaquima de Vedruna que va del carrer de la Gelada a la plaça Divina Pastora.

Alhora, es creen zones d’aparcament taronges: de pagament, però de rotació ràpida. Només 20 minuts. D’aquesta manera, es vol evitar com passava fins ara que hi hagi vehicles que hi estacionen però que no es queden al barri.

Excepte aquestes zones taronges i les destinades a càrrega i descàrrega, que en principi funcionaran en horari de 5 a 11 del matí, no es podrà aparcar.

Per aquest motiu, des de l’Ajuntament es creu que encara que teòricament sigui una zona de lliure circulació en realitat serà de baixa densitat, motiu pel qual, en una segona fase, la intenció seria que també pogués convertir-se en zona de vianants.

Vila d’Abadal, a consideracions dels veïns, va admetre que li hauria agradat una proposta més ambiciosa però va defensar la decisió final: “No se’m coneix per defensar els botiguers extraordinàriament, però els necessitem. Són importants per la nostra ciutat”.

També hi va haver peticions en la línia d’evitar la velocitat, que es pugui fer càrrega i descàrrega a la tarda i que es creïn zones d’aparcament gratuït properes al barri.

A partir d’ara, es demanarà als residents o comerciants de tot l’àmbit, no només als de l’illa de vianants, que aportin les matrícules per elaborar la llista dels vehicles autoritzats.

A partir de l’1 de novembre, els que no figurin en aquesta llista blanca seran detectats per les càmeres. Inicialment, s’emetrà un avís. A partir del 12 de gener es multarà. L’import de la sanció serà de 36 euros.

LA PREGUNTA

Qui quedarà en primera posició a les eleccions al Parlament?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't