EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

L’Ajuntament de Manlleu, ajuntament sense paper

A partir d’avui, 4 de maig de 2016, l’Ajuntament de Manlleu instaura completament el concepte d’oficina sense paper, pel qual des de fa ja anys es treballa activament.


El 9 Nou
04/05/2016

Com afecta això al ciutadà?

1. Les empreses, les entitats sense personalitat jurídica, els tècnics que subscriuen projectes tècnics d’obres o d’activitats i els col·lectius amb capacitat acreditada d’accés als mitjans electrònics restaran obligats a comunicar-se de forma electrònica amb l’Ajuntament de Manlleu.

2. El personal al servei de l’Ajuntament de Manlleu restarà obligat a relacionar-se amb aquest Ajuntament per mitjans electrònics.

3. Els licitadors i contractistes de l’Administració resten obligats a realitzar la tramitació dels procediments de contractació pública per mitjans electrònics.

4. L’Ajuntament es compromet a prestar assistència a aquelles persones o entitats que ho requereixin per tal que puguin complir amb aquesta obligació.

5. Les persones físiques tenen garantit l’accés als mitjans electrònics i poden consentir-ne l’ús exclusiu en un determinat àmbit d’acció o per a tota la gestió municipal. En aquests casos l’Ajuntament de Manlleu podrà habilitar una reducció de taxes o de terminis, de conformitat amb l’establert a l’article 18 de la Llei 29/2010, de 3 d’agost, d’ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.

6. Les persones físiques o jurídiques beneficiàries de subvencions o ajudes municipals per import superior a 6.000 € resten obligades a la tramitació electrònica dels procediments.

7. En exercici dels drets reconeguts i les obligacions exigibles per la legislació vigent i la Ordenança de transparència, els ciutadans i ciutadanes presentaran documents en format electrònic per a la realització de tràmits i gestions administratives. A aquests efectes, l’Ajuntament ofereix a través del seu portal de tràmits –l’Ajuntament a un clic- els models normalitzats de sol·licitud.

8. L’Ajuntament de Manlleu podrà exigir la signatura electrònica dels documents i facultarà l’ús dels diferents mecanismes d’acord amb la Política de signatura. Quan per motiu del sistema, aplicació o mecanisme de comunicació emprat, incloent-hi els sistemes en mobilitat, es facin servir mecanismes de signatura no criptogràfics, l’Ajuntament de Manlleu podrà garantir la integritat dels documents i les dades comunicades mitjançant mecanismes propis, sempre i quan quedin acreditats la data i hora de la comunicació, la identificació de les persones actuants així com el contingut de les comunicacions

L’ús dels mitjans electrònics està adreçat a la progressiva reducció dels tràmits a realitzar i la documentació a presentar. Quan l’Administració pugui consultar la informació mitjançant plataformes administratives que permetin accedir al document o la dada necessària per a realitzar un tràmit no exigirà als interessats la presentació de documents originals, sempre que l’interessat hagi expressat el seu consentiment a que siguin consultades aquestes dades o informació per mitjans electrònics. Es presumirà que la consulta o obtenció és autoritzada pels interessats llevat que consti en el procediment la seva oposició expressa o la llei especial aplicable requereixi del seu consentiment exprés.

Us recordem que podeu consultar l’ordenança de transparència i administració electrònica a:
https://tramits.manlleu.cat/siac/PublicacionTabs.aspx?tab=6&id=3324&t=NO&x=IhUb/v1SeLr6KxvGxykQFw

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 389 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't