Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’Ajuntament de Manlleu, ajuntament sense paper

A partir d’avui, 4 de maig de 2016, l’Ajuntament de Manlleu instaura completament el concepte d’oficina sense paper, pel qual des de fa ja anys es treballa activament.

  • El 9 Nou
  • 04/05/2016 | 15:59
  • 0

Com afecta això al ciutadà?

1. Les empreses, les entitats sense personalitat jurídica, els tècnics que subscriuen projectes tècnics d’obres o d’activitats i els col·lectius amb capacitat acreditada d’accés als mitjans electrònics restaran obligats a comunicar-se de forma electrònica amb l’Ajuntament de Manlleu.

2. El personal al servei de l’Ajuntament de Manlleu restarà obligat a relacionar-se amb aquest Ajuntament per mitjans electrònics.

3. Els licitadors i contractistes de l’Administració resten obligats a realitzar la tramitació dels procediments de contractació pública per mitjans electrònics.

4. L’Ajuntament es compromet a prestar assistència a aquelles persones o entitats que ho requereixin per tal que puguin complir amb aquesta obligació.

5. Les persones físiques tenen garantit l’accés als mitjans electrònics i poden consentir-ne l’ús exclusiu en un determinat àmbit d’acció o per a tota la gestió municipal. En aquests casos l’Ajuntament de Manlleu podrà habilitar una reducció de taxes o de terminis, de conformitat amb l’establert a l’article 18 de la Llei 29/2010, de 3 d’agost, d’ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.

6. Les persones físiques o jurídiques beneficiàries de subvencions o ajudes municipals per import superior a 6.000 € resten obligades a la tramitació electrònica dels procediments.

7. En exercici dels drets reconeguts i les obligacions exigibles per la legislació vigent i la Ordenança de transparència, els ciutadans i ciutadanes presentaran documents en format electrònic per a la realització de tràmits i gestions administratives. A aquests efectes, l’Ajuntament ofereix a través del seu portal de tràmits –l’Ajuntament a un clic- els models normalitzats de sol·licitud.

8. L’Ajuntament de Manlleu podrà exigir la signatura electrònica dels documents i facultarà l’ús dels diferents mecanismes d’acord amb la Política de signatura. Quan per motiu del sistema, aplicació o mecanisme de comunicació emprat, incloent-hi els sistemes en mobilitat, es facin servir mecanismes de signatura no criptogràfics, l’Ajuntament de Manlleu podrà garantir la integritat dels documents i les dades comunicades mitjançant mecanismes propis, sempre i quan quedin acreditats la data i hora de la comunicació, la identificació de les persones actuants així com el contingut de les comunicacions

L’ús dels mitjans electrònics està adreçat a la progressiva reducció dels tràmits a realitzar i la documentació a presentar. Quan l’Administració pugui consultar la informació mitjançant plataformes administratives que permetin accedir al document o la dada necessària per a realitzar un tràmit no exigirà als interessats la presentació de documents originals, sempre que l’interessat hagi expressat el seu consentiment a que siguin consultades aquestes dades o informació per mitjans electrònics. Es presumirà que la consulta o obtenció és autoritzada pels interessats llevat que consti en el procediment la seva oposició expressa o la llei especial aplicable requereixi del seu consentiment exprés.

Us recordem que podeu consultar l’ordenança de transparència i administració electrònica a:
https://tramits.manlleu.cat/siac/PublicacionTabs.aspx?tab=6&id=3324&t=NO&x=IhUb/v1SeLr6KxvGxykQFw

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.