Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’Ajuntament de Manlleu va atendre, l’any passat, 1.800 persones en l’àmbit dels serveis socials bàsics

Els ajuntaments de Manlleu i Vic, el Consell Comarcal d’Osona i la Mancomunitat La Plana han firmat el corresponent contracte programa amb el departament de Benestar Social i Família, vigent fins el 2015.

  • El 9 Nou
  • 14/06/2012 | 11:28
  • 0

L’àrea de Benestar Social de Manlleu ha fet pública la dada de persones ateses durant l’any passat coincidint amb la presentació de la nova cartera de serveis socials, que recull totes les prestacions que ofereix l’Ajuntament en aquesta àrea, i que són un total de 29.

La nova cartera és fruit del treball conjunt entre aquest Ajuntament, el de Vic, el Consell Comarcal i la Mancomunitat La Plana. L’objectiu és crear un model unificat de serveis socials per a tota la comarca. La regidora de Benestar Social de Manlleu, Carme Trillas, insistia que les prestacions no són només econòmiques, sinó que hi ha ajudes en forma de servei o de suport tecnològic o tècnic, com pot ser la teleassistència per a gent gran, amb 400 usuaris a Manlleu.

La nova cartera de serveis socials de Manlleu divideix els 29 serveis concrets en cinc àmbits: serveis socials bàsics, suport a les famílies, promoció de l’autonomia i l’atenció a la dependència, exclusió social i atenció a la pobresa, i foment de la convivència i la cohesió social. A Manlleu, l’any passat es van atendre 1.800 persones en el primer d’aquests blocs, el de l’atenció bàsica, que inclou el servei d’acollida i orientació quan un veí s’adreça als serveis socials.

A més de difondre la cartera a través del web, l’ajuntament manlleuenc també facilitarà que alguns dels tràmits per accedir-hi es puguin fer én línia, com per exemple la sol·licitud per utilitzar el transport adaptat. Actualment, cinc dels serveis socials que fixa el document ja es presten de manera conjunta a Osona: són el BAT, el servei d’ajudes tècniques, el d’ajuda a domicili en l’àmbit da la dependència, el programa Passa, el servei d’informació a treballadors estrangers i l’assessorament jurídic.

Precisament aquestes quatre entitats han signat el corresponent contracte programa amb la conselleria de Benestar social i família, vigent des d’ara fins al 2015. Els ajuntaments de Vic i Manlleu, el Consell Comarcal i la Mancomunitat La Plana formaven part del grup de municipis de més de 20.000 habitants que signaven dimarts aquest acord amb el conseller de Benestar i Família, Josep Lluís Cleries.

A través d’aquest acord, la Generalitat destinarà 91 milions d’euros als serveis socials municipals. En el cas de Vic, el finançament total que considera l’acord és de 640.000 euros per aquest any, que són 23.000 menys que l’any passat. Aquesta rebaixa de diners es deu a la difícil situació econòmica de la Generalitat, però des de l’ajuntament asseguren que s’han centrat grans esforços per mantenir els imports dels Serveis Socials Bàsics.

D’altra banda, també amb aquest nou contracte programa es pretén que s’agrupin tots els serveis i programes de l’àmbit competencial del Departament de Benestar i Família com són Joventut i el Servei d’Informació i Atenció a les Dones, així com consolidar el marc competencial en matèria de serveis socials de l’actual ordenament jurídic, impulsar models de Centres Oberts, el model de transport adaptat i la concreció dels conceptes de finançament del servei d’atenció a les dones.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.