Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’augment dels controls policials fa créixer la demanda de taxis a les zones d’oci nocturn

Les estimacions apunten que cada cap de setmana es mouen més de 3.000 persones a la zona d’oci nocturn del polígon Mas Beuló de Gurb, on s’ha concentrat la majoria de l’oferta de discoteques i bars musicals de l’entorn de Vic. El sector del taxi se n’ha beneficicat.

  • El 9 Nou
  • 09/08/2010 | 20:00

L’augment dels controls d’alcoholèmia ha fet canviar alguns hàbits. L’opció d’escollir un conductor que no beu i el lloguer d’un taxi, especialment per al viatge de tornada, han estat una alternativa per evitar possibles sancions. També els pares han vist en el taxi la manera d’evitar llevar-se a mitja nit.

Aquest canvi d’hàbits ha beneficiat un sector del taxi desanimat, dividit i crític amb la llei que els regeix.

Entre 2/4 de 4 i les 6 del matí més de set taxis estan parats a la zona d’oci. La feina es concentra en tres hores. Abans només feien alguna carrera puntual. “No tothom està disposat a passar la nit en vetlla per treballar tres o quatre hores”, coincideixen Francesc Xavier Morató i Joan Martínez, dos dels taxistes.

Alguns hi vénen divendres i dissabte. D’altres només dissabte, el dia que surt més gent. Hi ha taxis que s’hi deixen caure “puntualment” quan les carreres (nom que els taxistes donen als serveis) de la setmana han flaquejat. A l’hora de parlar de la caixa que es pot fer durant una nit, les respostes són ambigües: “Depèn molt de la nit i de les carreres”, expliquen.

També hi ha qui no surt les nits del cap de setmana perquè “si comptes les hores i el que s’ha d’aguantar no ens val la pena”, diu un taxista.

Traslladar gent “molt borratxa” pot comportar haver d’aguantar clients “mal educats”, brutícia al vehicle, perill de no cobrar la carrera o fins i tot “alguna agressió”, diuen alguns dels taxistes, que paren en doble fila a la zona d’oci perquè no hi tenen cap espai exclusiu senyalitzat.

Hi ha taxistes, per exemple, que no accepten fer curses a determinats pobles o cases de pagès perquè “perdem massa temps” i en les tres hores de feina punta “cal anar a la idea i no perdre carreres”.

Taxi Sebas ha centrat una part de la seva activitat en la nit. Van ser els primers a fer parada a les portes de les discoteques. Disposa de dos taxis furgoneta. Això permet que els joves puguin llogar un servei en grup, fet que pot sortir més econòmic.

Gràcies a la publicitat que han fet i el boca-orella, el divendres ja recullen peticions de viatges. Trucar sense reservar pot comportar quedar-se sense servei, perquè “no pots tenir més cotxes per treballar només tres hores a la setmana”, diu Sebastià Povedano.

Hi ha clients, en canvi, que són crítics. Uns joves que surten a la matinada de les carpes ViG Estiu descarten el taxi. “Si funcionés ens en fiaríem, però et pots trobar que truques quan surts i no et contesta ningú. I llavors com tornes a casa?”. Els taxistes demanen “organització” als clients i els recomanen “fer reserva prèvia” per assegurar-se el viatge.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.