Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Les al·legacions a la variant de Ripoll separen govern i oposició

L’equip de govern i l’oposició de l’Ajuntament de Ripoll no van ser capaços de posar-se d’acord a l’hora de presentar al·legacions conjuntes a la variant del túnel de Sant Bartomeu, i finalment ho faran per separat.

  • El 9 Nou
  • 01/04/2010 | 20:00

El ple de dimarts va aprovar les que presentarà l’equip de govern, que no va comptar amb el vot afirmatiu de l’oposició, i aquests ho faran per la seva banda. La crítica de l’oposició és que voldrien una variant més urbana, amb menys impacte i “que no entri en contradicció amb l’actual POUM”, segons el portaveu, Jordi Munell, de CiU.

El regidor d’Urbanisme, Eudald Casas, d’ERC, va dir que estava “perplex” perquè en una reunió amb CiU es va estar parlant i debatent amb la intenció de consensuar les al·legacions “i ara ens surten amb aquesta”. CiU, però, va dir que ells també estaven “perplexos” perquè l’equip de govern defensa una variant “que no té en compte el POUM i l’Agenda 21”.

Casas va resumir les al·legacions que presentarà l’equip de govern dient que demanaran que l’arribada dels quatre carrils de la C-17 a Ripoll es concreti millor “perquè ho fan preveient un doble túnel que encara no es construirà”. Tampoc els agrada la rotonda per enllaçar amb la carretera de les Llosses “perquè és molt gran i desproporcionada i volem que afecti poc els edificis i camps de la zona”.

Per últim, demanaran que es millori la connexió cap a Ripoll i Vallfogona amb un petit túnel a la muntanya de Sant Antoni, i que l’últim tram, al polígon dels Pintors, s’allargui una mica “per reduir la perillositat dels vehicles que van al polígon”.

Per la seva banda, CiU va dir que el tram entre Can Villaura i Caganell “és un xafastre ambiental i paisatgístic”, i la “macrorotonda” que es preveu a les planes de Sant Quintí “està fora de lloc i sembla el nus de la Trinitat”. Munell va insistir que aquest tram pot hipotecar llocs de treball d’empreses que viuen del sector serveis, ja que es veuen afectades pel projecte.

També diuen que afecta espais naturals protegits en el Pla General com les planes de Sant Quintí i Caganell, i que la minivariant per accedir a la N-260 a Vallfogona “és innecessària si es té en compte els índexs de trànsit”. El regidor d’Urbanisme va dir que properament hi haurà una reunió oberta al públic per explicar el projecte de la variant i les al·legacions.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.