Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’escola La Sínia de Vic, doblement reconeguda als premis Baldiri Reixac

Un era un treball dels alumnes de primer sobre les vivències personals i de descoberta de l’entorn immediat dels alumnes. L’altre, un de conjunt dels de tercer i sisè, sobre periodisme.

  • El 9 Nou
  • 06/07/2010 | 16:00

Dos treballs presentats per alumnes de l’escola La Sínia, de Vic, han estat mereixedors de sengles premis Baldiri Reixac que atorga la Fundació Lluís Carulla. Es tracta d’un projecte presentat pels alumnes de primer de Primària, i un altre que van fer conjuntament els alumnes de 3r i 6è de l’escola.

El projecte que van presentar els alumnes de primer portava per títol ‘De casa a l’escola i de l’escola a casa’. Consistia en un treball “globalitzat” de les diferents àrees curriculars, “amb la llengua com a eix transversal”, explica Gina Codinachs, la mestra que va coordinar el projecte.

L’exercici va permetre recollir diferents vivències personals i de descoberta de l’entorn immediat dels alumnes, tant des de l’escola com de casa i dels barris on viuen. Tot plegat, un bon exercici “d’atenció individualitzada i personalitzada”, recalca Codinachs.

El segon treball premiat correspon a un projecte que van elaborar conjuntament els alumnes de tercer i sisè de Primària, que portava per títol ‘Text periodístic: la notícia’. Els alumnes es van dividir en quatre grups per abordar sengles treballs en televisió, ràdio, premsa i publicitat. Per a cada mitjà es va elaborar un noticiari amb temes propis de l’escola: des de les activitats quotidianes del centre fins a experiències personals d’alguns alumnes i professors.

Totes les imatges van ser gravades pels mateixos alumnes, que van comptar amb el suport dels estudiants en pràctiques de la Universitat de Vic. De fet, els platós televisius de la mateixa UVic van servir per gravar els butlletins informatius tant de ràdio com de televisió. El treball també tenia en la millora de la llengua, tant oral com escrita, el seu objectiu de base.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.