NOTA DE PREMSA DEL DEPARTAMENT DE POLÍTICA TERRITORIAL I OBRES PÚBLIQUES
” El DPTOP licita les obres de la variant d’Olost per un valor de 12,2 MEUR
El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci de licitació de les obres de la variant d’Olost, que connectarà la nova carretera cap a l’Eix Transversal i la BV-4405 i permetrà evitar el pas per l’interior de la població. La nova via discorrerà per l’est del nucli urbà i tindrà una longitud de 2,5 quilòmetres. Els treballs es liciten per un valor de 12,2 MEUR i es preveu que començaran la primavera vinent.
El Departament de Política Territorial va posar en servei el 2007 una nova carretera que uneix Olost i l’Eix Transversal i, actualment, té en execució obres de condicionament i formació de variants en l’itinerari entre Olost i Olvan, que comporten una inversió de 39,1 MEUR. En aquest context de millora de la mobilitat a la zona i per tal d’evitar el trànsit de vehicles de pas per l’interior d’Olost, el DPTOP ha impulsat la construcció d’una variant en aquest municipi osonenc, que se situarà entre el final de la nova carretera i l’actuació ara en marxa.
Així, el DOGC publica avui l’anunci de licitació de les obres d’aquesta variant, per un valor de 12,2 MEUR. Es preveu que s’adjudiquin l’hivern vinent i puguin començar a la primavera vinent. Les obres tindran un termini d’execució de 13 mesos.
Variant de 2,5 quilòmetres
La variant d’Olost que ara s’impulsa tindrà una longitud de 2,5 quilòmetres i discorrerà pel costat est d’Olost, amb un traçat que s’inicia sobre la C-154 i finalitza a la BV-4405 (carretera cap a Prats de Lluçanès). La variant comptarà amb dos carrils de circulació, un per sentit, de 3,5 metres, i dos voral d’1 metre d’amplada, cadascun. El pendent màxim serà del 8%. Les obres se situen bàsicament al terme municipal d’Olost, si bé un petit tram inicial comprèn el terme d’Oristà.
La nova via s’iniciarà a la C-154, al sud-est del nucli urbà d’Olost. A uns 175 metres, es preveu una intersecció en forma de “T” per a l’accés a una indústria. En aquesta intersecció, es formarà un tercer carril central per a facilitar els girs a l’esquerra. A continuació, es prolonga el tercer carril central per una altra intersecció en “T” que forma l’accés sud a Olost, situat a uns 450 metres de l’origen. En aquest punt, es millora un tram d’uns 230 metres de la carretera cap al nucli urbà.
Posteriorment, la variant creua el torrent de Sant Genís, amb un viaducte de 100 metres. Passat el viaducte, es preveu un pas inferior per a donar continuïtat al camí de les Roques de la riera i després, es creua el torrent del Molí de Sallent, mitjançant un viaducte de 130 metres. Per sota d’aquest, es reposa un tram del camí de Comalrema. La variant té després un pas inferior per a donar continuïtat al camí de Pela que va a una granja i a una zona industrial. Posteriorment, un altre viaducte de 180 metres permet creuar la riera d’Olost i donar pas a un camí.
Finalment, la variant incorpora una altra intersecció en “T” amb carril central de gir, que constitueix l’accés al nord d’Olost. Paral·lelament, es condicionen uns 300 metres de la via d’accés al nucli urbà. El traçat finalitza a la BV-4405 (cap a Prats de Lluçanès).
Més informació sobre l’actualitat del DPTOP a http://blocs.gencat.cat/ptop”
{{ comment.text }}