Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’oportunitat cultural arriba als joves gràcies a Escena25

El Departament de Cultura de la Generalitat va dur a terme entre el 2 i el 31 d’octubre una campanya per promoure la cultura entre els joves d’entre 18 i 25 anys. Escena 25 aportava 25 euros als joves per assistir a espectacles de teatre o de música en viu en més de 70 sales i teatres de Catalunya.

  • El 9 Nou
  • 04/11/2013 | 13:24
  • 0

Moltes de les activitats programades a la primera edició d’Escena 25 eren totalment gratuïtes, però també hi havia l’opció d’accedir a dos espectacles si entre els dos sumaven un import de 25€. En el cas que el preu fos superior, únicament, s’havia de pagar la diferència.

Una de les participants, Carla Sòria, de Barcelona, explicava: “Vaig veure a La Vanguardia que ho feien i no ens ho vam pensar dos cops. Vam poder disfrutar de la nova obra del Tricicle, Bits, i només vam pagar 3€. S’haurien de fer més coses com aquestes perquè els estudiants no ens podem pagar una entrada de 30€”.

Per poder participar-hi, els joves, s’havin d’inscriure a la plataforma escena25.cat, on podien seleccionar i reservar els espectacles i concerts als quals volien assistir per, finalment, recollir les seves entrades a taquilles.

A Catalunya hi ha més de 565.000 joves d’aquesta franja d’edat. Segons dades de l‘INE (Institut Nacional d’Estadística), només van a espectacles un 28,1% d’aquests joves i a concerts un 49,3%. Aquesta proposta tenia la finalitat de millorar les condicions que possibilitin l’accés dels joves a la cultura, així com donar a conèixer la programació actual i a l’hora conèixer les actuals preferències dels joves per orientar l’oferta a les seves preferències.

Hugo Cortés, del Departament de Cultura de la Generalitat, explicava que “una prova de la bona acollida és que el nombre de teatres i sales de música que participen en la campanya ha crescut notablement des que es va posar en marxa. Inicialment, hi participaven una setantena d’equipaments i, a hores d’ara, ja s’ha superat el centenar”.

El mes d’octubre coincideix amb l’inici de temporada dels equipaments i la campanya vol ajudar a donar-los impuls. Per això, durant tot el mes s’ha fet publicitat d’Escena25 en espots de televisió, en algunes emissores de ràdio i s’ha anunciat en alguns diaris. Per tat d’apropar-se més al seu públic també s’ha publicitat a les universitat i a les biblioteques catalanes.

El mateix Cortés declarava que “Escena 25 és molt útil perquè la plataforma digital a través de la qual s’ha vehiculat la campanya permetrà obtenir una major informació sobre el perfil dels joves i generar així estratègies de màrqueting més ajustades a aquest públic en un futur proper”.

Degut a l’èxit que ha suposat fer la campanya per internet, el Departament de Cultura té la intenció de crear més projectes per afavorir el consum cultural dels joves no només amb les arts en viu sinó també altres disciplines com el cinema, arts visuals i llibres.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.