Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Manlleu és el primer ajuntament d’Osona que permet completar més de 30 tràmits en línia

El nou portal municipal, que acaba d’entrar en servei, ofereix, inicialment, l’opció de fer els 34 tràmits més freqüents.

  • El 9 Nou
  • 19/05/2010 | 17:00

Manlleu és el municipi d’Osona que ofereix uns serveis més avançats en administració electrònica. El nombre de tràmits que es poden fer on line s’anirà incrementant progressivament fins a poder fer la totalitat dels tràmits amb l’administració local.

La responsable d’administració electrònica de l’Ajuntament, Maria Carme Noguer, diu que aquest projecte -que ha trigat dos anys en desenvolupar-se- passa per convertir les TIC com un recurs ‘més fàcil’ per accedir a l’administració. La generalització d’aquests tràmits ha de suposar una reducció ‘d’estructura’ i ‘costos’ per a l’administració.

En el projecte ‘L’Ajuntament en un clic’, inclòs dins el nou portal municipal, es poden obtenir un volant o certificat d’empadronament, un certificat de constitució d’una parella de fet, una llicència de gual, una llicència d’obres de comunicació prèvia o el registre al cens d’animals de companyia. En el cas de les empreses poden fer-hi gestions com la llicència d’obres amb projecte, la llicència municipal ambiental o l’autorització d’una parada del mercat municipal.

El requisit per poder fer aquest 34 tràmits en línia es disposar d’un certificat digital (idCAT, eDNI, CAMERFIRMA) que es poden obtenir gratuïtament, per exemple, des del propi ajuntament. L’Ajuntament ha eliminat algunes taxes per a determinades sol·licituds que es facin telemàticament. El consistori aposta per la finestreta administrativa única ja que a través de l’aplicació es podran fer gestions relacionades amb altres ens gràcies a un acord de col·laboració amb les altres administracions públiques.

Maria Carme Noguer assegura que amb aquesta administració oberta ’24 hores al dia i 365 dies a l’any’ fa que desaparegui la barrera ‘temps i espai’ en la relació entre ciutadà i administració. Utilitzant aquest servei es permet al ciutadà rebre totes les notificacions que trameti l’Ajuntament en una bústia electrònica ‘gratuïta i fàcilment accessible’. Aquesta bústia requereix d’autentificació amb el certificat digital.

Aquesta administració electrònica s’inclou dins la renovada web municipal que vol ser més ‘innovadora, atractiva i fàcilment consultable’ que l’anterior. Aquest nou espai incorpora eines 2.0 tant pel que fa a l’ús de les xarxes socials com a l’obertura de nous canals de comunicació. Una part dels continguts de la web ha estat adaptada per ser utilitzada per persones amb discapacitat visual.

El nou web incorpora sota un mateix paraigües tots els webs que fins ara existien de diferents àrees municipals. Aquest fet ha de permetre, segons Noguer, facilitar la ‘localització, accés i transversalitat de la informació’. El nou espai virtual ha estat creat amb software lliure per fomentar la cultura de l”open source’ en l’àmbit públic.

El director general d’Administració Local, Carles Bassaganya i Laia Claverol, coordinadora d’Assistència Local de la Diputació de Barcelona, van destacar aquest dilluns en la presentació l’aposta per la ‘transparència’ del consistori osonenc. Els responsables de Generalitat i Diputació van insistir en la bona feina feta en aquest projecte que pot acabar servint per altres consistoris perquè s’ha aplicat software que es pot utilitzar sense llicència.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.