Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Manlleu ‘esborrarà’ del nou POUM el pont de la Devesa

L’estudi d’inundabilitat, un document preceptiu en el planejament, el considera inviable

  • El 9 Nou
  • 22/06/2016 | 11:33
  • 0

El pont de la Devesa, una infraestructura dibuixada al planejament urbanístic de Manlleu des de l’any 1982, no es farà. L’Ajuntament ja té assumit que en el nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) que s’ha d’elaborar no hi figurarà. El motiu és que l’estudi d’inundabilitat, un document d’obligada incorporació al POUM, n’informa desfavorablement. “Sí, s’haurà de descartar per motius tècnics”, confirma Enric Vilaregut, titular de la cartera d’Urbanisme.
D’aquesta manera, es passa pàgina a un debat que s’arrossega des de fa més de 30 anys. Històricament, havia existit la convicció que l’actual pont, conegut popularment com de Can Molas, no podia absorbir el trànsit que suporta. I, per tant, que en calia un segon. No obstant això, un treball previ a l’estudi d’avaluació de la mobilitat, un altre document que ha d’incorporar el POUM, xifra en una mitjana de 13.000 els vehicles que passen pel pont de Can Molas –en dies feiners és superior–, motiu pel qual Vilaregut jutja que el pont no està col·lapsat.
Aquesta xifra, tot i ser elevada, és inferior a les magnituds que s’havien barallat anys enrere: l’any 1997 es parlava de 24.000 vehicles en dies feiners. A banda de la dada concreta, l’anàlisi de fons és avaluar si els carrers on va a parar aquest trànsit –tot i el descens dels últims anys l’entrada per la carretera de Vic ocupa el primer lloc del rànquing dels cinc accessos a Manlleu– són aptes per suportar-lo. Per això, l’Ajuntament considera que haver de descartar el pont de la Devesa no és cap daltabaix perquè, de forma immediata, més que pensar en un nou pont, que a curt termini difícilment serà possible, caldria potenciar altres entrades. La de la Gleva, per exemple. En aquesta carretera, on la Diputació de Barcelona té previst fer-hi millores, hi passen una mitjana d’uns 8.500 vehicles. Pot assumir més trànsit. De fet, com va explicar Vilaregut a l’últim ple, Carreteres ja ha comunicat a l’Ajuntament que instal·larà rètols a la C-25 prohibint l’accés de trànsit pesat a Manlleu per la carretera de Vic. És a dir, pel pont de Can Molas, on l’any que ve la Diputació actuarà per guanyar espai per als vianants. L’itinerari recomanat serà el de la C-17 i la carretera de la Gleva. Aquest vial ocupa el segon lloc del rànquing d’accessos per darrere del pont de Can Molas. Els altres són la carretera de Roda, amb uns 6.000 vehicles de mitjana; la de Sant Martí-l’Esquirol, amb uns 2.000, i la de Torelló, de prop de 7.500.

Comentaris

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.