EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Més activitat a l’oficina de consum d’Osona

L’any passat van registrar-se 937 reclamacions, xifra que aquest any probablement se superarà. El servei rep i tramita denúncies, queixes i reclamacions i també resol conflictes amb mediació i arbitratge de consum.


El 9 Nou
24/08/2012

L’Oficina d’Informació al Consumidor, situada al Consell Comarcal d’Osona en virtut d’un conveni que l’Agència Catalana de Consum subscriu amb els ens comarcals, va atendre durant l’any passat 3.267 consultes, de les quals 937 van ser reclamacions. Aquest any segurament se superarà la xifra: a 31 de juliol hi havia hagut 1.800 consultes, de les quals 568 s’havien traduït en reclamacions.

“A Osona l’únic organisme que fa la gestió d’aquest servei és el Consell Comarcal i l’increment que hi ha hagut la veritat és que és gran”, explica Mila Martínez, la consellera comarcal responsable del servei.

Aquest increment, que es va començar a notar en el trànsit de l’any 2008 al 2009, quan es va passar de 637 reclamacions a 985, ha coincidit amb l’agreujament de la crisi, però també amb una millor difusió del servei.

L’accés a l’oficina –explica Martínez– sol ser a través dels ajuntaments, que són els primers que solen atendre la consulta i, després, informen l’usuari de l’existència de l’oficina, que l’any 2007 també va fer una campanya per donar-se a conèixer. L’any 2008, per exemple, va haver-hi 1995 consultes, xifra que l’exercici passat ja va enfilar-se fins a 3.267. “També hi ha el boca-orella de la bona resolució dels conflictes. Això et dóna un prestigi”, subratlla la consellera.

Segons dades aportades per la gerència del Consell Comarcal d’Osona, durant l’any passat es van arxivar 884 de les 959 reclamacions que es van tramitar –la xifra no coincideix amb les reclamacions de l’any natural perquè n’hi ha que es tramiten en un exercici però es resolen en el següent– i aquest any la xifra és de 502 sobre 588.

Això porta la consellera comarcal, Mila Martínez, a defensar la vocació de l’oficina per resoldre els conflictes que afecten els ciutadans. El servei, que presten Mercè Castell i Montse Magarinyo, té la missió de rebre i tramitar denúncies, queixes i reclamacions, però, alhora, també de resoldre conflictes mitjançant mediació i arbitratge de consum.

“Això és positiu. De cara a l’usuari, no hi ha cap cost, a diferència del que passa amb la via judicial, i la resolució és més ràpida”, explica Martínez. Les reclamacions solen coincidir molt amb períodes de rebaixes.

Per sectors, la majoria de reclamacions tramitades tenen a veure amb serveis de telefonia. De les 937 de l’any passat, n’hi va haver un 40% de relacionades amb telefonia: 249 de mòbils i 130 de fixes. Altres subministraments representen el 14%: llum (83 reclamacions) i gas (50).

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 135 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't